Performances Φουαγιέ

20.07 | 21.00 | 45'

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας / Φουαγιέ

ΘΟΔΩΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ & ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΥ

Ραντάρ

Πληροφορίες παράστασης

Το Ραντάρ είναι η συνάντηση δύο ανθρώπων. Η συνάντηση δύο μορφών τέχνης: της μουσικής και του χορού. Είναι η μεταξύ τους γλώσσα, δίχως λέξεις. Το παιχνίδι δύο αντιθέτων που μόνο μαζί μπορούν να υπάρξουν. Άλλοτε συμβαδίζουν, άλλοτε απομακρύνονται.

Αρσενικό – Θηλυκό. Φως – Σκοτάδι. Γέλιο – Κλάμα. Ήχος – Σιωπή. Κίνηση – Παύση.

Το έργο γεννιέται από τη συνομιλία δύο καλλιτεχνών, μέσω της εκφραστικής γλώσσας του καθενός—της μουσικής και του χορού, του ήχου και της κίνησης, της σιωπής και της ακινησίας—σε μια σκηνική συνθήκη που διαμορφώνεται κάθε φορά ανάλογα με τον χώρο. Μοναδικά μέσα: το πιάνο και το σώμα. Ο διάλογός τους ξετυλίγεται μέσα από τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους.

Τα εργαλεία τους είναι ένας δομημένος αυτοσχεδιασμός, με βασικούς πυλώνες μέσα στην ηχητική και κινητική παρτιτούρα, επιτρέποντας όμως την ανατροπή και την αναδόμησή της. Ο κάθε θεατής καλείται να συνυπάρξει σε αυτή τη συνομιλία ως τρίτος ερμηνευτής. Συμπεριλαμβάνεται ενεργά — όχι όμως διαδραστικά — ώστε να διαμορφωθεί μια συλλογική συνθήκη σκηνικής δράσης και θέασης. Έτσι, στο Ραντάρ βρισκόμαστε όλοι κάτω από την ίδια επικοινωνιακή ομπρέλα.

  • Ιδέα – Σύλληψη: Θοδωρής Οικονόμου & Μαριάννα Καβαλλιεράτου
  • Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου
  • Χορογραφία: Μαριάννα Καβαλλιεράτου

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΥ

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου σπούδασε χορό και χορογραφία στο The Place – London Contemporary Dance School και συνέχισε τις σπουδές της, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, στο SUNY Purchase (Νέα Υόρκη). Από το 1992 έως σήμερα συνεργάζεται σταθερά με τον σκηνοθέτη και εικαστικό Robert Wilson, τόσο στο Watermill Center (Νέα Υόρκη) όσο και στις παραγωγές του: T.S. Eliot, Une Femme Douce, Persephone, The Days Before DD&D III, Wings on Rock, Prometheus, Relative Light, Alceste (Gluck), Odyssey, Sonnets.

Η χορογραφική της δουλειά έχει παρουσιαστεί διεθνώς, με τη στήριξη οργανισμών και θεσμών όπως η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Spoleto Festival, το Υπουργείο Πολιτισμού και ο οργανισμός ΝΕΟΝ, με έργα όπως: Ever After, Bastet, They, Stations, Recalculate, Auto Run, Moment, καθώς και σε site-specific παραστάσεις στην Ελλάδα και στη Νέα Υόρκη.

Μία από τις σημαντικότερες συνεργασίες της ήταν στο As One | Marina Abramović (Μουσείο Μπενάκη), σε επιμέλεια ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο του έργου μεγάλης διάρκειας Δέρμα. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί ως χορογράφος με τους Bob Wilson, Λυδία Κονιόρδου, Στάθη Λιβαθινό, Γιάννη Καλαβριανό, Ευριπίδη Λασκαρίδη, Δήμητρα Τρυπάνη, μεταξύ άλλων, καθώς και με την εταιρεία Hermès.

Παράλληλα με το δημιουργικό της έργο, διδάσκει σύγχρονο χορό και χορογραφία στην ΚΣΟΤ, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στο Watermill Center (NY), στη Σχολή Ραλλού Μάνου, στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, σε επαγγελματικές δραματικές σχολές και σε εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η δουλειά της είναι ανθρωποκεντρική και εστιάζει στη δυναμική των χορευτών ως προσωπικοτήτων, εμπλουτίζοντας την καλλιτεχνική τους ταυτότητα τόσο ατομικά όσο και συλλογικά.

 

ΘΟΔΩΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Ο Θοδωρής Οικονόμου σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με την Αλίκη Βατικιώτη και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Royal College of Music του Λονδίνου με καθηγήτρια την Irina Zaritskaja.

Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Piccolo Teatro, τον ΘΟΚ, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, κ.ά. Έχει γράψει μουσική για περισσότερες από 150 θεατρικές παραστάσεις, σε σκηνοθεσία μεταξύ άλλων των Robert Wilson, Γιάννη Χουβαρδά, Γιάννη Μόσχου, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Σταμάτη Φασουλή, Γιάννη Μπέζου, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, Γιάννη Καλαβριανού, Αμαλίας Μπέννετ, Ιούς Βουλγαράκη και Σωτήρη Τζαφούλια.

Στον κινηματογράφο έχει συνθέσει τη μουσική για τις ταινίες: Γλυκιά μνήμη (Κατζουράκης, 2004), Επαφή (Λυκουρέσης, 2017), Triumph (Grozeva & Valchanov, 2023), Ίρις (Αριστείδου, 2024), καθώς και για τη σειρά Έτερος Εγώ (2023). Έχει συνεργαστεί και με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Έχει συμπράξει με συμφωνικές ορχήστρες και μουσικά σχήματα σε Κύπρο, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Αίγυπτο, Νότια Αφρική, Κίνα, καθώς και σε αυτοσχεδιαστικές solo συναυλίες στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ινδία.

Το 2004 συνέθεσε τη μουσική για την τελετή έναρξης των Παραολυμπιακών Αγώνων Αθήνας και το καλοκαίρι του 2024 για τον τελικό του Προολυμπιακού Πρωταθλήματος Μπάσκετ στο ΣΕΦ.

Έχει βραβευτεί με το Βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος» (Θεατρικό Μουσείο, 2011), ενώ έχει διακριθεί επανειλημμένα για την πρωτότυπη μουσική του στα Βραβεία Κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα (2010, 2022, 2023) και από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών (2023). Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης.