Παραστάσεις Black Box

16.7 I 19:30 I 90΄

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

FAIZAH GROOTENS | ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΛΙΚΗ | DIEGO TORTELLI | ROSER LÓPEZ ESPINOSA

MIXED DOUBLES

Πληροφορίες παράστασης

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, σε συνέργεια με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, παρουσιάζει τέσσερα συμπεριληπτικά ντουέτα υπο τον γενικό τίτλο Mixed Doubles, που δημιούργησαν οι Faizah Grootens, Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, Diego Tortelli και Roser López Espinosa, για τις σκηνές σε ανάθεση των Holland Dance Festival (Ολλανδία), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Ελλάδα), Oriente Occidente Dance Festival (Ιταλία) και Skånes Dansteater (Σουηδία) αντίστοιχα, στο πλαίσιο του τετραετούς ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access με συγχρηματοδότηση του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

  • Οργάνωση συνεργασίας με το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Χριστίνα Λιάτα, Βέρα Πετμεζά
  • Συντονισμός Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων: Ντόρα Βουγιούκα (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)

Παρουσίαση σε συνεργασία με:

Faizah Grootens

CORNERED

15

  • Χορογραφία: Faizah Grootens
  • Ερμηνεία: Annemieke Mooij & Aymeric Aude
  • Μουσική: Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Raime 
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Faizah Grootens & Sanne Rosbag
  • Παραγωγή: Holland Dance Festival 

Το ντουέτο Cornered της Faizah Grootens [Φαϊζά Χρούτενς] είναι η εμπειρία δύο σωμάτων που συναντιούνται μέσα στον χώρο αλλά και σε ένα εσωτερικό επίπεδο. Η συνάντηση των δύο αυτών σωμάτων άλλοτε γεννά ένταση και άλλοτε όχι, πάντοτε όμως επιτυγχάνεται η σύνθεση. Το Cornered μιλά για την ενσυναίσθηση και τους αγώνες που τη συνοδεύουν. Για το πώς μένουμε πιστοί στον εαυτό μας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση και την ενσυναίσθηση.

Η Faizah Grootens [Φαϊζά Χρούτενς] είναι απόφοιτος των σχολών Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten και Instituto Superior de Arte (Κούβα). Ως ερμηνεύτρια, έχει συνεργαστεί με ομάδες όπως οι Laleget Danza, Maurice Causey, Nationale Opera en Ballet/Itzik Galili, GrossDanceCompany, Another Kind of Blue, Generale Oost/Introdans, Harlekijn Danstheater, Stichting Julius Leeft, Miguel Rubio, και Sine Forma. Ως χορογράφος, έχει συνεργαστεί με τις ομάδες Laleget Danza, Taller Coreográfico Unam, Harlekijn Danstheater, Lindenberg Dance Company, Herman van Veen Arts Center, και The Peer Performance (University of The Arts in Amsterdam), μεταξύ άλλων. Έχει παρουσιάσει δικές της χορογραφίες σε φεστιβάλ και θέατρα στην Κούβα, το Μεξικό (Palacio de Bellas Artes, Sala Miguel Covarrubias), την Ευρώπη (Chorea International Dance Festival/Bratislava, Holland Dance Festival), τη Νέα Υόρκη, το Κουρασάο και την Αρούμπα. Έχει διδάξει σύγχρονο και κλασικό χορό στο Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, το Arts and Entertainment College Amsterdam και σε άλλες σχολές στην Ολλανδία, καθώς και στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Αβάνας (Κούβα). 

Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη

RE-CALL

20΄

  • Χορογραφία: Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη
  • Ερμηνεία: Ειρήνη Κουρούβανη & Βιβή Χριστοδουλοπούλου
  • Μουσική σύνθεση: Θάλεια Ιωαννίδου
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
  • Συντονισμός/επιμέλεια: Μυρτώ Λάβδα & Ντόρα Βουγιούκα
  • Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του Eυρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τι είδους ταυτότητες φέρουν τα κινούμενα σώματα; Στην παράσταση Re-call η χορογράφος Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη εστιάζει στην ταυτότητα του σώματος και στο πώς αυτή διαμορφώνεται τόσο από το παρελθόν όσο και από την κάθε στιγμή στο παρόν. Σε ένα απογυμνωμένο σκηνικό, τα σώματα των χορευτριών είναι οι πρωταγωνιστές που αναμετριούνται με τον χρόνο σε κάθε τους βήμα. Μέσα από την επανάληψη, την παύση και τον βηματισμό, οι περφόρμερ ορίζουν την πορεία τους και πλάθουν πρόσκαιρες ιστορίες, που χάνονται σαν ίχνη στην άμμο. Με το βλέμμα εστιασμένο στην καθεμία χωριστά και με άξονες την ακρίβεια και την απλότητα, η χορογράφος δημιουργεί ανθρώπινα πορτρέτα και διερευνά τη σημασία της στιγμής ως διάστασης, τόσο χρονικής όσο και χωρικής.

Η Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ερευνά την κίνηση μέσα από τη συνεργασία με καλλιτέχνες από διαφορετικούς τομείς και τη συμμετοχή σε ετερόκλητα διεθνή εργαστήρια, παράλληλα με την ανάπτυξη της προσωπικής της γλώσσας στις δημιουργίες της. Έχει παρουσιάσει τα έργα Συνειρμός (BIOS και Φεστιβάλ Τσέπης, 2016), Dimensions_V (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2019) και Sits and Waits to Watch (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2019).

Diego Tortelli

FEELING GOOD

15΄

  • Χορογραφία: Diego Tortelli
  • Χορευτές: Cristian Cucco & Annemieke Mooij
  • Φωτισμός: Carlo Cerri
  • Βίντεο – γραφικά: Michele Innocente
  • Συμπαραγωγή: Oriente Occidente Dance Festival & Fondazione Nazionale della Danza/Aterballetto
  • Με την υποστήριξη: Gruppo Credem, σε συνεργασία με Reggio Emilia Città Senza Barriere & Consorzio Oscar Romero, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Diego Tortelli [Ντιέγκο Τορτέλι] χορογραφεί το ντουέτο Feeling Good για έναν χορευτή με αναπηρία και έναν χωρίς. Ένας κύκλος, ένα τετράγωνο και στο κέντρο η εμβληματική μορφή ενός άντρα. Οι αναφορές στον Άνθρωπο του Βιτρούβιου είναι προφανείς κι αυτό μπορεί να ξενίσει ή να προκαλέσει αντιδράσεις. Αν, όμως, δεν ασχοληθούμε με την ίδια την εικόνα, με αυτό που βλέπουν τα μάτια, αλλά επικεντρωθούμε στην ποιητική και τη σημασία της, αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για ένα σώμα που βιώνει τη σύνδεση με τον εαυτό του και τον περιβάλλοντα χώρο του, τόσο σε νοητικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης του Feeling Good, ενός ντουέτου για την ικανότητα να «είμαστε» και να «αισθανόμαστε», για την αποδοχή του εαυτού μας, της δύναμης και της τρωτότητάς μας, ενός ντουέτου που εξετάζει την ποικιλομορφία των ανθρώπων με τρόπο ασύμμετρο και που αντιτίθεται στην ιδέα του τυποποιημένου κάλλους και των καθολικών προτύπων «ομορφιάς».

Ο Diego Tortelli [Ντιέγκο Τορτέλι] σπούδασε χορό στο STUDIO 76 (Μπρέσια), την Accademia Nazionale di Danza (Ρώμη) και την Accademia Teatro alla Scala (Μιλάνο). Έχει χορέψει με το Ballet de Teatres (Βαλένθια), την ομάδα Luna Negra του Gustavo Ramirez (Σικάγο), το Εθνικό Μπαλέτο της Μασσαλίας υπό τον Frederic Flamand, και, ως freelancer, με την Όπερα του Μονάχου και τις ομάδες Ballet of Difference του Richard Siegal, Korzo Theater και La Veronal. Ως χορογράφος, έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει τα έργα Descamino de Dos (με τον Mattia Russo, Introdans και Compañía Nacional de Danza, Μαδρίτη), Recapitulo (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Σικάγο), We Are All Sanpaku (με τον μουσικό Emanuele Maniscalco), Carmen Suite (Eko Dance Project), Vox Multitudinis (Teatro Massimo, Παλέρμο), Vitreae Vultus (φεστιβάλ MILANoLTRE), Cursus (Palcoscenico Danza, Τορίνο), Sleeping Beauty (Balletto di Toscana Junior), Lorca Sono Tutti (φεστιβάλ MILANoLTRE), Domus Aurea (Bach Project, Fondazione Nazionale della Danza/Aterballetto), Shifting Perspective (Tanzburo Munchen, Kampnagel Hamburg και Fabrik Potsdam) και Inter-view: Emanuele e Clement (Fondazione Nazionale della Danza/Aterballetto, για τα εγκαίνια του φεστιβάλ Fotografia Europea). Είναι μόνιμος χορογράφος της Fondazione Nazionale della Danza/Aterballetto και συνεργαζόμενος χορογράφος του φεστιβάλ MILANoLTRE και της εταιρίας παραγωγής Tanzburo Munchen.

Roser López Espinosa

FINE LINES

20΄

  • Χορογραφία: Roser López Espinosa
  • Ερμηνεία: Madeleine Månsson & Anna Borràs Picó
  • Μουσική: Mark Drillich
  • Φωτισμός: Mattias Jonsson
  • Κοστούμια: Åsa Gjerstad
  • Παραγωγή: Skånes Dansteater, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η δουλειά της Roser López Espinosa [Ροσέρ Λόπεθ Εσπινόσα] είναι έντονα σωματική, με πάθος για την ακρίβεια, τη λεπτότητα, τα ακροβατικά στοιχεία και τη λεπτομέρεια. Ένα ζωντανό και παιχνιδιάρικο σύμπαν, με εκλεπτυσμένη ποιητική και, συχνά, μια δόση χιούμορ. Το ντουέτο Fine Lines είναι ένας διάλογος ανάμεσα σε δύο υπέροχες γυναίκες. Μια συνάντηση που φωτίζει τις λεπτές γραμμές μεταξύ μας, υπενθυμίζοντας τις διαφορές μας, τα όρια μας, τα περιγράμματα των προθέσεών μας. Τι μας φέρνει πιο κοντά; Τι θέλουμε να θαυμάσουμε ο ένας στον άλλο; Δύο γυναίκες επί σκηνής. Τόσο λεπτεπίλεπτες, τόσο δυνατές.

Η Roser López Espinosa [Ροσέρ Λόπεθ Εσπινόσα] σπούδασε χορό στο Theaterschool MTD (Άμστερνταμ) και προπονήθηκε κοντά στον πρώην ολυμπιακό προπονητή ενόργανης γυμναστικής Jaume Miró. Έχει συνεργαστεί με τους χορογράφους Àngels Margarit, Cesc Gelabert, Pere Faura, Iago Pericot, Katie Duck και Marta Reig Torres, καθώς και με τον κινηματογραφιστή Isaki Lacuesta, μεταξύ άλλων. Ως χορογράφος, έχει δημιουργήσει τα έργα Lowland, Hand To hand, November, The Flock, Featherweight και The Entertainers. Ως προσκεκλημένη χορογράφος, έχει συνεργαστεί με τις ομάδες Conny Janssen Danst (Ολλανδία) και Skånes Dansteater (Σουηδία). Συνεργάζεται, επίσης, με ομάδες τσίρκου, όπως οι Circ Pànic (Καταλονία) και Cie XY (Γαλλία). Είναι επισκέπτρια δασκάλα και χορογράφος στο Institut del Teatre (Βαρκελώνη), στο Theaterschool MTD (Άμστερνταμ), την ArtEZ Dansacademie (Άρνεμ) και το Universidad Autónoma de Querétaro (Μεξικό), ενώ διδάσκει σεμινάρια για επαγγελματίες χορευτές και προχωρημένους σπουδαστές ανά τον κόσμο. Υπήρξε resident artist του χοροθεάτρου Mercat de les Flors (2018-2020) και συνεργαζόμενη καλλιτέχνις του θεάτρου La Caldera (Βαρκελώνη).