Παραστάσεις Black Box

23.7 | 19:30 | 60΄

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

ALEXANDER VANTOURNHOUT / NOT STANDING

THROUGH THE GRAPEVINE

Παρακαλούμε ενημερωθείτε εδώ σχετικά με τις οδηγίες για την προσέλευση και την παραμονή του κοινού στους χώρους των παραστάσεων του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας κατά του Covid-19.

 

Πληροφορίες παράστασης

Το Through the Grapevine είναι ένα ιδιόμορφο pas de deux μεταξύ δύο ανδρών. Οι ερμηνευτές Alexander Vantournhout [Αλεξάντερ Βαντουρνχούτ] και Axel Guérin [Αξέλ Γκερέν] δείχνουν το σώμα τους απογυμνωμένο, αφτιασίδωτο. Είναι εκπαιδευμένοι, σίγουρα όμως όχι τέλειοι. Δεν προσπαθούν να πείσουν με δεξιοτεχνικές κινήσεις. Σταδιακά τα γυμνασμένα σώματά τους έρχονται σε σύγκρουση με φυσικούς περιορισμούς και οι κινήσεις τους τους οδηγούν στην ανακάλυψη των δυνατοτήτων και των αδυναμιών της σωματικής τους διάπλασης. Η χορογραφία παίζει με αυτές τις διαφορές στις αναλογίες και τη σωματική τους δύναμη. Με μεγάλη προσπάθεια και συγκέντρωση, οι ερμηνευτές αναζητούν την ισορροπία και την αρμονία, χωρίς να αποφεύγουν το χιούμορ. Προκαλούν ο ένας τον άλλο, βοηθούν ο ένας τον άλλον, οδηγούν εναλλάξ τον χορό. Μέσω της συνεχούς σωματικής επαφής, ξεδιπλώνεται η συνέργεια του αγγίγματος του ενός και του άλλου ως βασική μελωδία της παράστασης. 

Σε αυτό το πρώτο πραγματικό ντουέτο του, ο Vantournhout επανέρχεται σε κάποια από τα θέματα του Aneckxander (2015). Το σώμα ξανασυστήνεται στην πιο γνήσια μορφή του ενώ η παράσταση διερευνά το δημιουργικό, κινητικό δυναμικό των φυσικών περιορισμών, ένα θέμα που διέπει όλο το έργο του. Μετά την περφόρμανς Screws (2019), ο Vantournhout επιστρέφει στο θέατρο, μαζί με τον Guérin, ερμηνευτή στο Red Haired Men (2018).

  • Σύλληψη & χορογραφία: Alexander Vantournhout
  • Δημιουργία & ερμηνεία: Axel Guérin & Alexander Vantournhout
  • Βοηθός χορογράφου: Emmi Väisänen 
  • Μουσική σύνθεση: Andrea Belfi
  • Δραματουργία: Rudi Laermans
  • Φωτισμός: Caroline Mathieu
  • Πρόταση φωτισμού: Harry Cole
  • Τεχνικός: Rinus Samyn
  • Κοστούμια: Anne-Catherine Kunz
  • Σκηνογραφική σύλληψη: Bjorn Verlinde
  • Εξωτερική ματιά στο έργο: Anneleen Keppens & Maria Ferreira Silva 
  • Ευχαριστίες: Sébastien Hendrickx, Vera Tussing, Esse Vanderbruggen
  • Διανομή: Frans Brood Productions
  • Διεύθυνση ομάδας: Esther Maas
  • Διεύθυνση παραγωγής: Aïda Gabriëls
  • Παραγωγή: not standing
  • Συμπαραγωγή: Arts Centre Vooruit, Γάνδη (Βέλγιο), PERPLX, Marke (Βέλγιο), CENTQUATRE, Παρίσι (Γαλλία), Cirque-théâtre Elbeuf (Γαλλία), Subsistances, Λυών (Γαλλία), Théâtre de la Ville de Luxembourg (Λουξεμβούργο), MA scène nationale – Pays de Montbéliard (Γαλλία), Les Hivernales CDCN, Avignon (Γαλλία), Malpertuis, Tielt (Βέλγιο), Theater Freiburg (Γερμανία), Théâtre des Quatre Saisons, Gradignan (Γαλλία), Théâtre de l’Arsenal, Val-de-Reuil (Γαλλία)
  • Residency (φιλοξενία δημιουργικής διαδικασίας του έργου): Les ballets C de la B, Γάνδη (Βέλγιο), Arts Centre Vooruit, Γάνδη (Βέλγιο), STUK, Leuven (Βέλγιο), Subsistances, Λυών (Γαλλία), Wood Cube, Roeselare (Βέλγιο), Workspacebrussels, Βρυξέλλες (Βέλγιο)
  • Με την υποστήριξη των φλαμανδικών περιφερειακών αρχών

Ο Alexander Vantournhout σπούδασε σύγχρονο χορό στη σχολή PARTS (Performing Arts Research and Training Studios, Βρυξέλλες) και μονοποδήλατο στην ESAC (École supérieure des Arts du Cirque, Βρυξέλλες), συνδυάζοντας τον καλλιτεχνικό προβληματισμό με τη σωματική ρώμη και συνδέοντας την τέχνη του χορού με αυτήν του τσίρκου. Το έργο του περιλαμβάνει τις περφόρμανς Caprices (2014, ένα σόλο αφιερωμένο στη μουσική του Salvatore Sciarrino), Aneckxander (2015, σε συνεργασία με την Bauke Lievens, τιμήθηκε στα φεστιβάλ Circus Next 2014 και Theater Aan Zee 2015, παρουσιάστηκε στα φεστιβάλ Theaterfestival 2016 και Aerowaves Network Twenty16), Raphael (2017), La Rose En Céramique (2018), Red Haired Men (2018) και Screws (2019). Διδάσκει τακτικά στις σχολές Danscentrum Jette, ESAC και ACAPA (Academy for Circus and Performance Art, Tilburg, NL), ενώ έχει διδάξει στις σχολές DOCH Stockholm (Σουηδία), Codarts (Ολλανδία), Verigo (Ιταλία), Plesni Center, Marbior (Σλοβενία) και PARTS. Ως καλλιτέχνης συνεργάζεται με τα κέντρα Arts Centre Vooruit (Γάνδη), CENTQUATRE (Παρίσι) και Cirque-théâtre Elbeuf (Γαλλία). Είναι πολιτιστικός πρέσβης της πόλης Roeselare. Το έργο του χαίρει της υποστήριξης του ιδρύματος Fondation BNP Paribas.

 

Trailer