Πρόγραμμα 9ης ημέρας / 29.8.20

26o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόγραμμα ημέρας // 29.8.20

Παραστάσεις

VIKTOR ČERNICKÝ 
PLI

29.8.2020 | 19:30 | 40'
Εναλλακτικός Χώρος / Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Το Pli είναι μια απρόβλεπτη και χιουμοριστική παράσταση, που φέρνει επί σκηνής 22 καρέκλες, ένα βασανιστικό ρυθμό κι έναν επίμονο άνθρωπο. Πάνω σε μια μικρή εξέδρα, ο Viktor Černický [Βικτόρ Τσέρνιτσκι], ο οποίος εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, βουτά αποφασιστικά στην αέναη κατασκευή, ανακατασκευή και αποδόμηση του σύμπαντος. Το αποτέλεσμα είναι ένα απρόβλεπτο και παιχνιδιάρικο σόλο, μια σωματική μεταφορά της αστείρευτης ανθρώπινης δυναμικής, υπομονής και προσπάθειας, που μετατρέπει ακόμη και τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα σε απίστευτα αρχιτεκτονήματα. Για το Pli, o Černický εμπνέεται από τη φιλοσοφία του Γκότφριντ Βίλχελμ Λάιμπνιτς, του εμβληματικού φιλοσόφου της εποχής του Μπαρόκ, και τη μελέτη του Ζιλ Ντελέζ Η Πτύχωση: Ο Λάιμπνιτς και το Μπαρόκ. Ο Černický παρομοιάζει τη σκέψη του Λάιμπνιτς με μια μαγική παράσταση χωρίς μαγικά κόλπα, στην οποία ο φιλόσοφος επιτυγχάνει το φαινομενικά ακατόρθωτο: προσεγγίζει την πολυπλοκότητα και την τελειότητα αυτού του κόσμου μέσα από την απλούστατη ιδέα της πτύχωσης, της συνεχούς συστροφής και διαπλοκής άπειρων επιφανειών, και ερμηνεύει τη Δημιουργία ως ένα αρχιτεκτόνημα εξαιρετικά σύνθετο και πολυεπίπεδο, πλούσιο σε λεπτομέρειες, απίστευτο και ταυτόχρονα απλό, ταπεινό και απολύτως αληθινό. Στα ίχνη της σκέψης του Λάιμπνιτς, το Pli προκαλεί τη φαντασία, κόβει την ανάσα και πρωτοτυπεί ως προς τη μορφή και την έκφραση, αντιπροτείνοντας στην υπερβολή του Μπαρόκ τον μινιμαλισμό του χώρου και των υλικών.

--

Σύλληψη/χορογραφία/ερμηνεία: Viktor Černický
Φωτισμός: Zuzana Režná
Δραματουργία: Lukáš Karásek
Τεχνική υποστήριξη: Drahomír Stulír
Συμπαραγωγή: Tanec Praha/PONEC
Σε συνεργασία με: BuranTeatr Brno, CNK Záhrada Banská Bystrica, Théâtre de L’Arsenal Val-de-Reuil, CIRQUEON Praha, Alfréd ve dvoře Theatre, Studio Alta and Festival Bazaar, Pôtoň Theatre, Festival Kiosk, CSC – Centro per la Scena Contemporanea Bassano del Grappa
Με την οικονομική υποστήριξη: Υπουργείο Πολιτισμού Τσεχίας, Δήμος του Μπρνο

--

VIKTOR CERNICK

Ο Viktor Černický [Βικτόρ Τσέρνιτσκι] δημιουργεί έργα που ισορροπούν πάνω στη διαχωριστική γραμμή μεταξύ χορού, περφόρμανς, τσίρκου και σωματικού θεάτρου. Είναι επικεφαλής του μακροπρόθεσμου ερευνητικού προγράμματος The Body as Object/The Object as Body, το οποίο εξετάζει τη δυναμική των σχέσεων μεταξύ αντικειμένου και υποκειμενικής ατομικότητας του ερμηνευτή. Το πρώτο του σόλο Parolapolea προτάθηκε για τα βραβεία του Χορευτή της Χρονιάς και Χορευτική Παράσταση της Χρονιάς στο φεστιβάλ Czech Dance Platform το 2017 και έλαβε ειδική διάκριση με την μορφή της συμμετοχής στην Εβδομάδα Χορογραφικής Έρευνας στο φεστιβάλ B-Motion Festival στο Bassano del Grappa (Ιταλία). Το σόλο Pli παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2018 και έλαβε το Βραβείο Κοινού και το Συνολικό Βραβείο στο φεστιβάλ Czech Dance Platform το 2019. Με το έργο αυτό ο Černický συμπεριλήφθηκε στο δίκτυο Aerowaves Twenty20. Έχει, επίσης, συνεργαστεί με τους Jaro Viňarský, Dominique Boivin, Daniel Gulko, και Compagnie Mossoux-Bonté, μεταξύ άλλων. Στο υπό ετοιμασία έργο του Prima (προσωρινός τίτλος) ερμηνευτές είναι το κοινό αντί για επαγγελματίες χορευτές.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
https://www.viva.gr/tickets/dance/26o-diethnes-festival-xorou-kalamatas/pli/

PEEPING TOM 
DIPTYCH

29 & 30.8.2020 | 22:00 | 75'
Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 

Στο Diptych, η Gabriela Carrizo [Γκαμπριέλα Καρίτζο] και ο Franck Chartier [Φρανκ Σαρτιέ], καλλιτεχνικοί διευθυντές της ομάδας Peeping Tom, επεξεργάζονται εκ νέου δύο παλαιότερα έργα τους, που δημιούργησαν σε συνεργασία με το Nederlands Dans Theater 1: το The Missing Door (σε σκηνοθεσία Gabriela Carrizo) και το The Lost Room (και τα δύο σε σκηνοθεσία Franck Chartier). Οι χαρακτήρες τους κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, οδηγούμενοι από τις δυνάμεις της φύσης προς μια αβέβαιη μοίρα. Αναζητούν ένα ιδανικό, ακολουθούν ένα όνειρο, τρέφουν την ελπίδα, αλλά καταλήγουν να χάνονται, περιπλανώμενοι μέσα σε έναν μυστηριώδη και μακάβριο λαβύρινθο, από τον οποίο δεν μπορούν να ξεφύγουν. Στο The Missing Door, ένας ετοιμοθάνατος άνδρας ψάχνει με αγωνία τον δρόμο μέσα από τον περίπλοκο λαβύρινθο της σκέψης του. Στο The Lost Room βρισκόμαστε σ’ ένα πλοίο στη μέση της θάλασσας, όπου ελευθερία και αιχμαλωσία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, καθώς οι χαρακτήρες μοιάζουν να βρίσκονται ταυτόχρονα παντού στον χώρο και στον χρόνο. Η Carrizo και ο Chartier δημιουργούν έναν κόσμο ανήσυχο, σκοτεινό και κλειστοφοβικό, χρησιμοποιώντας μια μοναδική και ακραία γλώσσα κίνησης και ερμηνείας.

--

Σύλληψη & σκηνοθεσία: Gabriela Carrizo & Franck Chartier
Ερμηνεία: Konan Dayot, Fons Dhossche, Lauren Langlois, Panos Malactos, Alejandro Moya, Fanny Sage, Eliana Stragapede, Wan-Lun Yu
Καλλιτεχνική υποστήριξη: Thomas Michaux
Μουσική & ηχητικός σχεδιασμός: Raphaëlle Latini, Ismaël Colombani, Annalena Fröhlich, Louis-Clément Da Costa
Φωτισμός: Tom Visser
Σκηνικά: Gabriela Carrizo & Justine Bougerol
Κοστούμια: Yichun Liu, Louis-Clément Da Costa
Τεχνική διεύθυνση: Pjotr Eijckenboom (δημιουργία) & Hugues Girard (περιοδεία)
Τεχνικοί: Emily Brassier, Bram Geldhof (φώτα), Tim Thielemans (ήχος), Giuliana Rienzi (διεύθυνση σκηνής), Clement Michaux (βοηθός διευθυντή σκηνής)
Διαχείριση περιοδείας: Thomas Michaux
Διεύθυνση παραγωγής: An Van Der Donckt
Επικοινωνία: Sébastien Parizel
Διαχείριση εταιρείας: Veerle Mans
Παραγωγή: Peeping Tom
Συμπαραγωγή: Opéra national de Paris, Opéra de Lille, Tanz Köln, Göteborg Dance & Theatre Festival, Théâtre national Wallonie- Bruxelles, deSingel Antwerpen, GREC Festival de Barcelona, Festival Aperto/Fondazione I Teatri Reggio Emilia, Torinodanza Festival/ Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale, Dampfzentrale Bern.
Με την υποστήριξη της φλαμανδικής κυβέρνησης και του προγράμματος φοροαπαλλαγής της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης του Βελγίου
Διανομή: Frans Brood Productions

Βασισμένο στο έργο Adrift, που δημιουργήθηκε με τους χορευτές του NDT I: Chloe Albaret, Lydia Bustinduy, César Faria Fernandes, Fer- nando Hernando Magadan/Spencer Dickhaus, Anna Hermann, Anne Jung, Marne Van Opstal, Roger van der Poel, Meng-ke Wu, Ema Yuasa/ Rena Narumi

--

PEEPING TOM

Η Gabriela Carrizo [Γκαμπριέλα Καρίτζο] και ο Franck Chartier [Φρανκ Σαρτιέ] ίδρυσαν την ομάδα Peeping Tom [Πίπινγκ Τομ] το 2000. Μαζί δημιούργησαν το πρώτο τους έργο με τίτλο Caravana (1999), από κοινού με την μακροχρόνια συνεργάτιδά τους Eurudike De Beul, και την ταινία Une vie inutile (2000). Σήμα κατατεθέν τους η υπερρεαλιστική αισθητική που αποπνέει ένα συγκεκριμένο κάθε φορά σκηνικό: ένας κήπος, ένα σαλόνι κι ένα υπόγειο στην πρώτη τους τριλογία (Le Jardin, 2002· Le Salon, 2004· Le Sous Sol, 2007), δύο τροχόσπιτα σ’ ένα χιονισμένο τοπίο στο 32 rue Vandenbranden (2009), ένα καμένο θέατρο στο À Louer (2011). Οικογενειακές καταστάσεις κεκλεισμένων των θυρών ενέπνευσαν τη δεύτερη τριλογία τους Vader (Father), Moeder (Mother), και Kind (Child). Έχουν επίσης συνεργαστεί με άλλες ομάδες, όπως το Nederlands Dans Theater (στα έργα The Missing Door, 2013, The Lost Room, 2015, και The Hidden Floor, 2017), την όπερα του Göteborg (33 rue Vandenbranden, 2013) και το Residenztheater του Μονάχου (The Land, 2015). Έχουν τιμηθεί με το βραβείο καλύτερης χορευτικής παράστασης στη Γαλλία για το έργο Le Salon (2005), το βραβείο Mont Blanc για νέους σκηνοθέτες στο φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και το βραβείο Patrons Circle Award στο διεθνές φεστιβάλ τέχνης της Μελβούρνης το 2007, το βραβείο Premio de la Crítica Barcelona καλύτερης ξένης χορευτικής παράστασης για το Vader (2014) και το βραβείο Olivier καλύτερης νέας χορευτικής παράστασης για το 32 rue Vandenbranden (2015).

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
https://www.viva.gr/tickets/dance/26o-diethnes-festival-xorou-kalamatas/diptych/

 

Outdoor

ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ & TZITZIFRIKIA 
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΘΟΥΜΕ. ΕΙΜΑΣΤΕ

29.8.2020  | 21:00
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας

OUTDOOR EFTYCHIA STEFANOU

Με την παράσταση Λίγο πριν σας συστηθούμε. Είμαστε, η Ευτυχία Στεφάνου, σε συνεργασία με τα Τzitzifriki[a], κάνουν μια απόπειρα να επικοινωνήσουν την καθολική αποτυχία τους να παρουσιαστούν ως κάτι προκαθορισμένο, εφόσον τίθενται σε μια συνεχή και ασίγαστη αναδιαμόρφωση. Ίσως η ματαιότητα αυτής της παραδοχής να έγκειται στη συνειδητοποίηση της συνεχούς μεταβολής τους μέχρι να καταλήξουν στο «εγώ», στο οποίο προϋπάρχει.

--

Η Ευτυχία Στεφάνου είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Σύγχρονου Χορού του Σάλτσμπουργκ (SEAD) και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΑΠΘ. Στο πλαίσιο των σπουδών της στη SEAD ερμήνευσε χορογραφίες των Yvonne Rainer, Akram Khan και Wim Vandekeybus. Έχει συνεργαστεί με τους χορογράφους Barnaby Booth, Mala Kline, Alexandra Waierstall, Milla Koistinen, Jan Lauwers, Paul Blackman και Yuri Korec, καθώς και με την εικαστικό Rita McBride. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS και το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (2019). Αυτή την περίοδο εξερευνά τις χορογραφικές της πτυχές σε συνεργασία με τον χορογράφο Jakob Jautz, τον μουσικό Σωτήρη Ζηλιασκόπουλο (Τzitzifriki) και την εικαστικό Μαρίνα Φραγκιουδάκη (a).

Στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας, η παράσταση θα πραγματοποιηθεί σε οργανωμένο και οριοθετημένο χώρο, με καρέκλες. Οι θεατές θα μπορούν την παρακολουθήσουν λαμβάνοντας δελτίο ελευθέρας εισόδου με σειρά προτεραιότητας. Είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από κάθε θεατή, κατά την είσοδο, την έξοδο από τον οριοθετημένο χώρο της πλατείας και καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης.

ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΟΥΚΙΑΝ 
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ

29.8.2020 | 21:00
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας 

OUTDOOR MARIA MANOUKIAN

Με το έργο Inner Globe (Εσωτερική Σφαίρα) η Μαρία Μανουκιάν μας εισάγει σε έναν ιδεατό κυκλικό κόσμο δυναμικής ασφάλειας και στοχεύει στην προσέγγιση του εσωτερικού του πυρήνα. Ο κύκλος λειτουργεί ως σύστημα ανατροφοδότησης. Μέσα στον κύκλο, σκέψεις και κίνηση βρίσκουν την πορεία τους και προσανατολίζονται σε διαφορετικές κατευθύνσεις και αισθήσεις. Στο κέντρο, όμως, βρίσκεται μια σφαίρα, ο εσωτερικός πυρήνας. Πώς προσεγγίζει κανείς την πηγή των πραγμάτων; Μπορούν μικρές κινήσεις και στάσεις να καθοδηγήσουν αυτόν που αναζητά το κέντρο ή απαιτείται κάτι παραπάνω;

Η Μαρία Μανουκιάν αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα το 2013 και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ισραήλ, στη σχολή Mateh Asher School of Performing Arts, όπου εκπαιδεύτηκε στην τεχνική Gaga. Έχει εργαστεί ως performer στο Ισραήλ για τους Slomi Bitton, Noa Zuk, Anat Grigorio και Martin Harriague. Είναι μέλος της ομάδας Hellenic Dance Company, με την οποία έχει χορέψει σε ρεπερτόριο Jasmin Vardimon και Tono Lachky στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έχει, επίσης, συνεργαστεί με το χοροθέατρο Λυδία Λίθος στο έργο Twisted Genders και τον Russel Maliphant στην παραγωγή The Thread. Πλέον συνεργάζεται με την ομάδα Anton Lachky Company για την καινούργια παραγωγή Ludum.

Στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας, η παράσταση θα πραγματοποιηθεί σε οργανωμένο και οριοθετημένο χώρο, με καρέκλες. Οι θεατές θα μπορούν την παρακολουθήσουν λαμβάνοντας δελτίο ελευθέρας εισόδου με σειρά προτεραιότητας. Είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από κάθε θεατή, κατά την είσοδο, την έξοδο από τον οριοθετημένο χώρο της πλατείας και καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Σεμινάρια

EDIVALDO ERNESTO 
Depth Movement Workshop 

21 → 30.8.2020
Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας (30 ώρες)

Σε αυτό το πυκνό, δυναμικό σεμινάριο οι σπουδαστές εξερευνούν την ενέργεια και τα όριά τους, τα οποία θέτουν σε αμφισβήτηση προκειμένου να κατανοήσουν τί τους προσδιορίζει ως χορευτές. Επιτρέπουν στο περιβάλλον να επηρεάσει τις χορευτικές δεξιότητές τους και αναπτύσσουν εργαλεία για τη δημιουργία ρυθμών και νέων ποιοτήτων κίνησης. Κοιτάζουν βαθύτερα μέσα στο φάσμα του προσωπικού τους χορευτικού λεξιλογίου και μαθαίνουν να μεταμορφώνονται σε οποιονδήποτε ή οτιδήποτε. Εξερευνούν το partnering και τη μικρο-αφηγηματική κίνηση προς όλες τις κατευθύνσεις με στόχο τη μεταμόρφωση ολόκληρης της ομάδας. Μαθαίνουν πώς να είναι πραγματικά απρόβλεπτοι, πώς να ανακυκλώνουν την ενέργεια και πώς να χρησιμοποιούν το σώμα τους ως το κύριο εργαλείο τους.

WORKSHOPS EDIVALDO ERNESTO

Ο Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη, είναι χορευτής, ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, χορογράφος και δάσκαλος. Η δουλειά του είναι επηρεασμένη από την πατρίδα του και τους παραδοσιακούς χορούς της δυτικής Αφρικής. Έχει συνεργαστεί με τον David Zambrano ως χορευτής και ως εισηγητής των μεθόδων του Flying Low και Passing Through. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα και την ομάδα RootlessRoot στο ντουέτο Half the Truth. Είναι δημιουργός των εργαστηρίων Depth Movement και Next Level. Χορεύει και διδάσκει στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική και την Ασία. Υπήρξε μέλος της ομάδας Sasha Waltz & Guests.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Κόστος Συμμετοχής
(3 σεμινάρια, 1 masterclass και 1 διάλεξη): 250,00 €
Εγγραφές και πληροφορίες:
workshops at kalamatadancefestival.gr

Η εγγραφή ολοκληρώνεται μόνο με την
καταβολή του ποσού συμμετοχής.
Επιστροφή χρημάτων δεν γίνεται δεκτή.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι εξαντλήσεως
των διαθέσιμων θέσεων.
Οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια έχουν ειδική
έκπτωση για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ.

ΛΙΝΤΑ ΚΑΠΕΤΑΝΕΑ 
Masterclass
Fighting Monkey Practice - From the other side

26 → 29.8.2020
Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας (8 ώρες)

Πρόκειται για ένα μάθημα που εστιάζει σε βασικές ιδιότητες του σώματος, όπως το βάρος, η ελαστικότητα, η δύναμη, η πυκνότητα, και στη χρήση τους είτε σε μια απλή συνθήκη είτε σε πιο σύνθετες καταστάσεις ταχύτητας και δυναμικής.

WORKSHOPS LINDA KAPETANEA From the other side

Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, είναι χορεύτρια, χορογράφος και δασκάλα σύγχρονου χορού με διεθνή εμπειρία και δραστηριότητα. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, συνέχισε την εκπαίδευσή της με μεταπτυχιακές σπουδές στην Νέα Υόρκη ως υπότροφος του ΙΚΥ. Το 2002 το Υπουργείο Πολιτισμού της απένειμε βραβείο καλύτερης ερμηνείας. Από το 2002 έως το 2006 ήταν μέλος της ομάδας Ultima Vez του Wim Vandekeybus, συμμετέχοντας στις παραστάσεις Blush, Sonic Boom και Puur και στις ταινίες χορού Blush και Here After. Από το 2006 έως το 2012 υπήρξε μέλος του διδακτικού προσωπικού της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Το 2007 ίδρυσε μαζί με τον Γιόζεφ Φρούτσεκ την ομάδα χορού RootlessRoot, με την οποία έχουν παρουσιάσει 21 έργα σε πάνω από 30 χώρες (στην Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αμερική), αποσπώντας διεθνείς διακρίσεις. Μέσω της RootlessRoot η Λίντα Καπετανέα δημιουργεί χορογραφίες και ερευνά την ανθρώπινη κίνηση. Αποτέλεσμα της έρευνάς της, σε συνεργασία με τον Φρούτσεκ, είναι η ανάπτυξη της πρακτικής Fighting Monkey, την οποία διδάσκουν σε διακεκριμένες σχολές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Κόστος Συμμετοχής
(3 σεμινάρια, 1 masterclass και 1 διάλεξη): 250,00 €
Εγγραφές και πληροφορίες:
workshops at kalamatadancefestival.gr

Η εγγραφή ολοκληρώνεται μόνο με την
καταβολή του ποσού συμμετοχής.
Επιστροφή χρημάτων δεν γίνεται δεκτή.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι εξαντλήσεως
των διαθέσιμων θέσεων.
Οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια έχουν ειδική
έκπτωση για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ.

 

Προγραμμα / ημερα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας / 21.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας / 22.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας / 23.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας / 24.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας / 25.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας / 26.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας / 27.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας / 28.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας / 29.8.20
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας / 30.8.20
Περισσότερα...