Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 21.7.19

25o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόγραμμα ημέρας // 21.7.19

Παραστάσεις

JOSEF NADJ
MNÉMOSYNE

20, 21 & 22.07.2019
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Παρασκήνια Κεντρικής Σκηνής | 
20 & 21.7 [12:00, 14:00, 19:00, 23:50]
22.7 [12:00, 14:00, 19:00, 21:00] | 20΄

19 → 23.7.2019
ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
19:00-22:00
19.7 | Εγκαίνια | 21:00
Φουαγιέ Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

Ένα ερμηνευτικό δρώμενο και φωτογραφικό εγχείρημα

Η Mnémosyne (Μνημοσύνη) εκφράζει τη μνήμη ενός κόσμου: του κόσμου του χορογράφου και εικαστικού καλλιτέχνη Josef Nadj [Γιόζεφ Νατζ]. Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του παράσταση, ο Nadj δημιουργεί ένα έργο σφαιρικό, φωτογραφικό εγχείρημα και ερμηνευτικό δρώμενο μαζί. Επιστρέφοντας σε μια τέχνη που ο Nadj καλλιέργησε παράλληλα με το κύριο έργο του, τη φωτογραφία, ο καλλιτέχνης ανασκάπτει τη μνήμη του για να διευρύνει για άλλη μια φορά τον δημιουργικό του ορίζοντα.
Για τη Mnémosyne ο Nadj σχεδίασε μια μεγάλη φωτογραφική έκθεση και ένα μαύρο κουτί. Μέσα στο κουτί, στην οικειότητα αυτής της camera obscura, ο Nadj σκηνοθετεί τον εαυτό του, υποδύεται, χορεύει, ερμηνεύει, σε μια σύντομη παράσταση σπάνιας πυκνότητας, όπου κάθε κίνηση, κάθε δράση, κάθε δευτερόλεπτο είναι μια ηχώ του προσωπικού και καλλιτεχνικού ταξιδιού του. Το κουτί πλαισιώνεται από την έκθεση φωτογραφίας. Κάθε φωτογραφία διηγείται μια ιστορία, περιέχει μια ξεχωριστή μνήμη, γνωστή μόνο στον καλλιτέχνη. Αντικείμενα υπαινικτικά που ο καλλιτέχνης βρήκε τυχαία και κράτησε, έργα τέχνης που τον εμπνέουν αλλά και κάθε είδους αναμνηστικά, παραπέμπουν σε διαδικασίες που εκτείνονται στον χρόνο, από την αναζήτηση των μορφών ως τη σύνθεση των εικόνων και από την επιλογή της τεχνικής ως την πραγματική στιγμή της λήψης.
Προσωπικός φόρος τιμής στο The Atlas, το ανολοκλήρωτο έργο του Γερμανού ιστορικού τέχνης Aby Warburg, η Mnémosyne είναι τελικά ένα συνολικό έργο τέχνης —εγκατάσταση, ερμηνευτικό δρώμενο και έκθεση ταυτόχρονα— από το οποίο κάθε θεατής κρατά μια τελική εικόνα, μια εντύπωση που θέτει σε αμφισβήτηση την όραση και τη μνήμη του.*
Η έκθεση φωτογραφίας θα λειτουργεί παράλληλα με τις παραστάσεις αλλά και ως ξεχωριστή εικαστική εγκατάσταση στο φουαγιέ του Μεγάρου.

*Από συνέντευξη του Josef Nadj στην Marylène Malbert

--

Ερμηνευτικό δρώμενο
Σύλληψη-Ερμηνεία: Josef Nadj
Φωτισμός: Rémi Nicolas
Σκηνικά-Τεχνική διεύθυνση: Sylvain Blocquaux
Μουσική: Peter Vogel, Schubert, εκτέλεση Emmanuelle Tat
Σκηνική διεύθυνση: Romuald Liteau-Lego

Έκθεση φωτογραφίας
Φωτογραφίες: Josef Nadj
Καλλιτεχνική συνεργασία: Dudás Szabolcs
Κάδρα: Jean-Pierre Haie, Atelier Demi-Teinte
Τεχνική διεύθυνση: Sylvain Blocquaux

Παραγωγή-Περιοδείες: Bureau PLATÔ - Séverine Péan, Emilia Petrakis
Διαχείριση: Bureau PLATÔ – Marie de Heaulme
Διεύθυνση παραγωγής: Atelier 3+1
Συμπαραγωγή: Biennale de la danse de Lyon 2018, Centre Chorégraphique National - Orléans, La Filature Scène Nationale-Mulhouse, Le CENTQUATRE-Paris
Με την υποστήριξη: Ministère de la Culture – Direction générale de la création artistique – Délégation à la Danse, Région Ile-de-France, La Villette-Paris, Résidence Sainte-Cécile-Orléans.

Ο Josef Nadj είναι φιλοξενούμενος καλλιτέχνης του CENTQUATRE-Paris και νικητής του διεθνούς προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών Ville de Paris – Récollets.
Δημιουργία: 22 Σεπτεμβρίου 2018, Μπιενάλε Χορού της Λυών – Musée des Beaux-Arts

Το ερμηνευτικό δρώμενο και φωτογραφικό εγχείρημα Mnémosyne παρουσιάζεται στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου. 

CMYK Ambass eps

 

 

 

--

nadj

«Ο χορός πάνω απ’ όλα ως χώρος συνάντησης», έτσι ορίζει το έργο του ο Josef Nadj. Πέρα από χορογράφος, ο Nadj είναι ένας καλλιτέχνης χωρίς σύνορα και χωρίς εμπόδια. Χορευτής αλλά και εικαστικός και φωτογράφος, ο Nadj οραματίζεται την ανθρωπότητα με τρόπο ποιητικό και παθιασμένο, αναζητά συνεχώς νέες μορφές έκφρασης και είναι πάντα πρόθυμος να ερευνήσει την ανθρώπινη φύση με στόχο την αλήθεια.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, από το Canard pékinois (1987) ως το Mnémosyne (2018), ο Nadj υπηρετεί με πάθος μια απαιτητική, γεμάτη ένταση χορογραφία, όπου εναλλάσσονται η αυστηρότητα και η συμπόνια, το βάθος και το χιούμορ. Είτε ασχολείται με μη-συμβατικούς συγγραφείς (Μπέκετ, Κάφκα, Μισώ) είτε φέρνει μαζί του επί σκηνής τη ζωγραφική (σε ερμηνευτικό δρώμενο με τον Miquel Barceló), ο Nadj ανθίζει μέσα σε πλήρη σωματική ελευθερία. Κινούμενος μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, παράδοσης και νεοτερισμού, ο Nadj διερευνά το ουσιώδες: τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του. Γιατί, για τον Nadj, ο χορός είναι μια βαθιά ανθρωπιστική πράξη.
Με τα χρόνια, τα έργα του Nadj έχουν καταστεί σημείο αναφοράς για το σύγχρονο χορό. Πέρα από την αναγνώρισή του σε εθνικό επίπεδο (Carte Blanche στην Grande Halle της Villette, Παρίσι 2014, Συνεργαζόμενος Καλλιτέχνης του Φεστιβάλ της Αβινιόν 2006, όπου ανακηρύχθηκε «δημιουργός χωρίς σύνορα»), το έργο του γνωρίζει τιμές και διακρίσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Περισσότεροι από 400.000 ενθουσιασμένοι θεατές σε πέντε ηπείρους έχουν συγκινηθεί με τα έργα του στους πιο σημαντικούς διεθνείς χώρους πολιτισμού. Αντλώντας έμπνευση από τις καταβολές των μεγάλων μύθων, συνυφαίνοντας με πάθος διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και πολιτιστικές αναφορές, ο Nadj ξέρει πώς να αναπτύσσει μια παγκόσμια γλώσσα. Από το 1995 ως το 2016, ο Nadj υπήρξε διευθυντής του Centre chorégraphique national d’Orléans. Από το 2017, ζει στο Παρίσι και δημιουργεί με τη νέα του ομάδα Atelier 3+1.

ARISANDMARTHA | ΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔOΠΟΥΛΟΣ & ΜAΡΘΑ ΠΑΣΑΚΟΠΟYΛΟΥ 
LUCY. TUTORIAL FOR A RITUAL

21.07.2019
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Στούντιο | 19:30 | 45'

Το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha (Άρης Παπαδόπουλος και Μάρθα Πασακοπούλου), έχοντας παρουσιάσει το πρώτο του έργο στην πλατφόρμα χορού Aerowaves 2018, υλοποιεί αυτή τη φορά την ιδέα ενός σύγχρονου, επινοημένου τελετουργικού και μας τοποθετεί σε έναν κόσμο μεταιχμιακό, όπου τα πάντα αποκτούν σημασία γιατί απλώς βρίσκονται εκεί. Το έργο Lucy. tutorial for a ritual δανείζεται τον τίτλο του από τον αμφιλεγόμενο, διάσημο σκελετό αυστραλοπίθηκου που ανακαλύφθηκε στην Αιθιοπία το 1974. Πρόκειται στην ουσία για μια «τελετουργική απόπειρα» σύνδεσης ετερόκλητων μεταξύ τους στοιχείων, ένα πείραμα για τα ασαφή χρονικά και χωρικά όρια του περάσματος από το ατομικό στο συλλογικό. Παίζοντας με τα στοιχεία της έκστασης αλλά και της συνειδητής παρατήρησης, της φαντασίας αλλά και της αναπόδραστης πραγματικότητας, της λησμονημένης ανάγκης για πίστη και της θεοποίησης του ψέματος, με τον «άνθρωπο-ζώο» και το «ανθρώπινο ζώο», το έργο μας προτείνει να διευρύνουμε το αντιληπτικό μας πεδίο και να αναθεωρήσουμε τρόπους και τόπους τελετουργικών πρακτικών που διασώζονται μέσα στην καθημερινότητά μας. «Μήπως από το ψεύτικο φτάνουμε σε κάτι αληθινό;» αναρωτιούνται οι δημιουργοί.

--

Ιδέα-Χορογραφία-Ερμηνεία: arisandmartha (Άρης Παπαδόπουλος & Μάρθα Πασακοπούλου)
Σύμβουλος Δραματουργίας: Αναστάσιος Κουκουτάς
Σχεδιασμός ήχου-Πρωτότυπη μουσική: Μαρία Σιδέρη
Σχεδιασμός σκηνικού χώρου-Ενδυματολογία: Δήμητρα Λιάκουρα & Περικλής Πραβήτας
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Φωνητική προετοιμασία: Άννα Παγκάλου
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπόλα
Γραφιστικός σχεδιασμός: Χρυσούλα Κοροβέση & Μάριος Γαμπιεράκης
Φωτογραφία: Γιάννης Μπουρνιάς
Βίντεο: Μάνος Αρβανιτάκης
Επιμέλεια παραγωγής: Μαρία Βασαριώτου
Οργάνωση παραγωγής: Delta Pi
Συμπαραγωγή των arisandmartha, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (2019) και του FLUXUM Foundation – Γενεύη.
Με την ευγενική υποστήριξη του Κέντρου Έρευνας Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν – Αθήνα, Garage Performing Arts Center – Κέρκυρα, KLAP Maison pour la danse – Μασσαλία, Flux Laboratory – Γενεύη.
Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (2018-19).

logos aris en  

--

lucy1

Ο Άρης Παπαδόπουλος και η Μάρθα Πασακοπούλου είναι χορευτές και δημιουργοί με έδρα την Αθήνα. Ακολουθώντας παράλληλα ανεξάρτητες καλλιτεχνικές πορείες και συνεργασίες, δουλεύουν μαζί από το 2016 ως arisandmartha θέτοντας σε κοινή διερεύνηση τα προσωπικά ενδιαφέροντα και την αισθητική τους στην περιοχή του χορού, της performance και του site specific. Ευέλικτοι και ανοιχτοί στη διπλή ιδιότητα του χορευτή-χορογράφου, εξετάζουν και επαναπροσδιορίζουν το κοινό τους έδαφος με κάθε νέα απόπειρα σκηνικής συνύπαρξης.

 

KABINET K / JOKE LAUREYNS & KWINT MANSHOVEN 
INVISIBLE

21.07.2019
 Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική Σκηνή | 22:00 | 60'

Ένας άνθρωπος κάνει ερωτήσεις, ανήσυχος, γεμάτος λαχτάρα. Ο κόσμος παραμένει σιωπηλός, αδιάφορος, αφόρητος. Αλλά υπάρχει και η ζωή που υπερισχύει, ξανά και ξανά, με κάθε τρόπο.
Η ομάδα kabinet k [Κάμπινετ Κα] παρουσιάζει έργο της για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Invisible, με επτά χορευτές από διαφορετικές ηλικίες, διερωτάται τί συμβαίνει όταν οι άνθρωποι χάσουν τα σημεία αναφοράς τους. Είναι μια παράσταση για την κάθαρση, την ελπίδα, την παρηγοριά. Για το πώς ακροβατούμε πάνω σ’ ένα τεντωμένο σχοινί, ανάμεσα στα πάντα και στο τίποτα. Για το πώς σφυρίζουμε στο σκοτάδι.

--

Χορογραφία: Joke Laureyns & Kwint Manshoven

Ερμηνεία: Louise Tanoto, Jacob Ingram-Dodd, Kwint Manshoven, Titus Messiaen, Lisse Vandevoort, Sueli Besson, Naïm Glas

Μουσική: Stijn Ylode De Gezelle

Σκηνικά: Stef Stessel

Δραματουργία: Mieke Versyp & Liesbeth De Clercq
Κοστούμια: Valerie Le Roy

Σχεδιασμός φωτισμού: Stef Stessel & Barbara De Wit

Τεχνικός σκηνής: Dirk De Hooghe & Lorin Duquesne

Φωτογραφία: Kurt Van der Elst

Παραγωγή: kabinet k & hetpaleis

Συμπαραγωγή: STUK

Με την υποστήριξη της Φλαμανδικής Κοινότητας και του Δήμου Γάνδης
Ευχαριστίες: NTGent

--

Kabinet

Από το 2002, η ομάδα kabinet k χρησιμοποιεί μια χορευτική γλώσσα που από αντανακλαστική, μινιμαλιστική και εκφραστική μπορεί ξαφνικά να μετατραπεί σε μια ακατέργαστη, αδυσώπητη, πληθωρική ενέργεια. Οι παραγωγές της ομάδας αναπτύσσονται γύρω από μια κεντρική ιδέα, όπως το σθένος (Rauw) ή η τυφλή πίστη (Horses), η οποία μεταφράζεται για το νεαρό κοινό μέσα από την κίνηση, τη σκηνογραφία, τους ερμηνευτές, τον ρυθμό και άλλες πτυχές της παράστασης. Η ζωντανή μουσική ή οι νέες συνθέσεις, η παρουσία διαφορετικών γενεών επί σκηνής και η επιρροή της εικαστικής τέχνης αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία της δουλειάς τους.
Οι kabinet k προσεγγίζουν τον χορό με τρόπο οργανικό, εστιάζοντας όχι τόσο στη δεξιοτεχνία αλλά στην αυθεντικότητα. Μέσα από τις παραγωγές τους, οι kabinet k επιδιώκουν να προσφέρουν μια εναλλακτική πρόταση, να καταδείξουν ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν με διαφορετικό τρόπο σε ένα κόσμο γεμάτο βεβαιότητες.
Οι kabinet k συνεργάζονται με την ομάδα hetpaleis της Αμβέρσας από το 2016. Το έργο Horses αποτελεί την πρώτη κοινή παραγωγή τους. Το έργο Invisible, δημιουργία του kabinet k (2018), απευθύνεται σε ενήλικες και παιδιά άνω των οκτώ.

Outdoor

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 
Josef Nadj Mnémosyne

19 → 23.7.2019  
Φουαγιέ Μεγάρου Χορού Καλαμάτας | 19:00-22:00

Στη Mnémosyne ο Josef Nadj [Γιόζεφ Νάτζ] αντιμετωπίζει τη φωτογραφία ως παραστατική τέχνη, συνδέοντας και υφαίνοντας μαζί τις δύο τέχνες. Δουλεύει με ένα παράδοξο: ο χρόνος της παράστασης ρέει, αναπόφευκτα, όπως ρέει και η ζωή, ενώ η φωτογραφία, όπως ο θάνατος, σταματά τον χρόνο και ακινητοποιεί την κίνηση. Η γέννηση μιας φωτογραφικής εικόνας, με τα διαδοχικά στάδιά της (από τη σύνθεση, στη λήψη και την εμφάνιση της εικόνας), δηλαδή ο μετασχηματισμός μιας στημένης, τρισδιάστατης σκηνής σε δισδιάστατη φωτογραφία, αυτό ακριβώς είναι ο σκοπός και το θέμα του έργου. Στη Mnémosyne αυτή η αλληλεπίδραση γνώσης και τεχνογνωσίας φωτίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο η φωτογραφία συνέβαλε στις φιλοσοφικές και αισθητικές πτυχές της γνώσης και επηρέασε την όρασή μας, διαμορφώνοντας για παράδειγμα την άποψή μας για τον κόσμο, παρεμβαίνοντας στην ιστορία και ιδιαίτερα στην ιστορία της τέχνης.

 

nadj

 

«Ο χορός πάνω απ’ όλα ως χώρος συνάντησης», έτσι ορίζει το έργο του ο Josef Nadj. Πέρα από χορογράφος, ο Nadj είναι ένας καλλιτέχνης χωρίς σύνορα και χωρίς εμπόδια. Χορευτής αλλά και εικαστικός και φωτογράφος, ο Nadj οραματίζεται την ανθρωπότητα με τρόπο ποιητικό και παθιασμένο, αναζητά συνεχώς νέες μορφές έκφρασης και είναι πάντα πρόθυμος να ερευνήσει την ανθρώπινη φύση με στόχο την αλήθεια. 

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, από το Canard pékinois (1987) ως το Mnémosyne (2018), ο Nadj υπηρετεί με πάθος μια απαιτητική, γεμάτη ένταση χορογραφία, όπου εναλλάσσονται η αυστηρότητα και η συμπόνια, το βάθος και το χιούμορ. Είτε ασχολείται με μη-συμβατικούς συγγραφείς (Μπέκετ, Κάφκα, Μισώ) είτε φέρνει μαζί του επί σκηνής τη ζωγραφική (σε ερμηνευτικό δρώμενο με τον Miquel Barceló), ο Nadj ανθίζει μέσα σε πλήρη σωματική ελευθερία. Κινούμενος μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, παράδοσης και νεοτερισμού, ο Nadj διερευνά το ουσιώδες: τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του. Γιατί, για τον Nadj, ο χορός είναι μια βαθιά ανθρωπιστική πράξη.
Με τα χρόνια, τα έργα του Nadj έχουν καταστεί σημείο αναφοράς για το σύγχρονο χορό. Πέρα από την αναγνώρισή του σε εθνικό επίπεδο (Carte Blanche στην Grande Halle της Villette, Παρίσι 2014, Συνεργαζόμενος Καλλιτέχνης του Φεστιβάλ της Αβινιόν 2006, όπου ανακηρύχθηκε «δημιουργός χωρίς σύνορα»), το έργο του γνωρίζει τιμές και διακρίσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Περισσότεροι από 400.000 ενθουσιασμένοι θεατές σε πέντε ηπείρους έχουν συγκινηθεί με τα έργα του στους πιο σημαντικούς διεθνείς χώρους πολιτισμού. Αντλώντας έμπνευση από τις καταβολές των μεγάλων μύθων, συνυφαίνοντας με πάθος διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και πολιτιστικές αναφορές, ο Nadj ξέρει πώς να αναπτύσσει μια παγκόσμια γλώσσα. Από το 1995 ως το 2016, ο Nadj υπήρξε διευθυντής του Centre chorégraphique national d’Orléans. Από το 2017, ζει στο Παρίσι και δημιουργεί με τη νέα του ομάδα Atelier 3+1.

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας Σώματα στο Φως

19 → 28.7.2019  
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Φουαγιέ Στούντιο | 19:00-22:00

Φωτογραφία και Χορός συναντώνται. Κάθε κλικ συλλαμβάνει τη μαγική στιγμή που το σώμα ανακαλύπτει νέους τρόπους έκφρασης, συγκινεί και συγκινείται, ενώ η φωτογραφία γίνεται σώμα που χορεύει στο φως.

 

ekthesi fortografias

 

Η Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας (Φ.Ο.ΚΑΛ.), με συντονιστή τον Νίκο Ηλιόπουλο, δραστηριοποιείται φωτογραφικά και πολιτιστικά από τον Ιανουάριο του 2017, στοχεύοντας στη δημιουργική ενασχόληση, άσκηση και καλλιτεχνική έκφραση μέσα από τη φωτογραφία. Στο διάστημα της λειτουργίας της συνεργάστηκε φωτογραφικά και καλλιτεχνικά με θεσμούς και φορείς της Μεσσηνίας, καθώς και με συλλόγους, ομάδες και λέσχες φωτογραφίας από όλη την Ελλάδα.

ANDI XHUMA 
TIPPING POINT

21.7.2019
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 21:00

Andi

Το Tipping point πραγματεύεται τη σχέση της μουσικής και του ρυθμού με τον χορευτή που κινείται εμπνεόμενος από τις δύο αυτές δυνάμεις. Παράλληλα με κάθε μουσικό θέμα αναπτύσσεται παράλληλα και μια κινητική μεταφορά, η οποία επιχειρεί να εκφράσει τους συνειρμούς, τις αυξομειώσεις της ταχύτητας και του μεγέθους της κίνησης, τις δυναμικές και την ιστορία, που μπορεί να προκύψει μέσα από την εκτέλεσή της. Καθώς δοκιμάζονται τα όρια στα οποία φτάνει ή τα οποία ξεπερνά μια ιδέα πριν μεταμορφωθεί ή εξελιχθεί, μια ιστορία εκτυλίσσεται μέσα από κινητικές προκλήσεις που δημιουργούνται από τον ίδιο τον ερμηνευτή με σκοπό την αναζήτηση λύσεων, προσαρμογών και συμβιβασμών.

--

Ερμηνεία: Andi Xhuma

--

Ο Andi Xhuma [Άντι Τζούμα] σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα (2009-2012). Έκτοτε έχει δουλέψει με διάφορους χορογράφους και ομάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μεταξύ των οποίων οι Γιάννης Αντωνίου, Hannes Langolf, Ermira Goro, Κωνσταντίνος Ρήγος, Anton Lachky, Cocoon Dance Company και DV8 physical theatre. Από το 2015 δημιουργεί και δικά του έργα για τη σκηνή και το διαδίκτυο. Η ταινία μικρού μήκους του Normal Day συμμετείχε και βραβεύτηκε σε φεστιβάλ χορευτικού κινηματογράφου στην Αμερική, την Αυστραλία και την Ευρώπη. Μαζί με τον Χρήστο Ξυραφάκη επελέγησαν να χορογραφήσουν ένα νέο έργο για το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για τη σεζόν 2018.

Σεμινάρια

JOY ALPUERTO RITTER
Hybrid Movement Workshop 

19 → 22.7.2019 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Η Joy Alpuerto Ritter [Τζόι Αλπουέρτο Ρίτερ], χορεύτρια και χορογράφος, συνεργάζεται εδώ και χρόνια με δημιουργούς όπως ο Akram Khan και οι Wang Ramirez, με αποτέλεσμα να έχει επηρεαστεί ως προς τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το βάθος και την πολυπολιτισμικότητα του χορού. Το πολυποίκιλο υπόβαθρό της, που περιλαμβάνει από μπαλέτο, χιπ χοπ και voguing μέχρι παραδοσιακό φιλιππινέζικο αλλά και σύγχρονο χορό, τη βοήθησε να αναπτύξει μια πολύ ενδιαφέρουσα μίξη από διαφορετικούς τρόπους σωματικής έκφρασης. Το σεμινάριό της επικεντρώνεται σε ασκήσεις απομόνωσης των μελών του σώματος, στην τεχνική waving, στον ρυθμό και σε ασκήσεις εδάφους. Περιλαμβάνει, ακόμη, εξάσκηση για ένα ισχυρά γειωμένο σώμα, που είναι ταυτόχρονα δυναμικό και ευαίσθητο στον χώρο. Ο σωματικός ρυθμός και η μουσικότητα θα διερευνηθούν, επίσης, κυρίως μέσα από συνδυασμούς και ασκήσεις. To σεμινάριο θα περιλαμβάνει αυτοσχεδιασμό και οι χορευτές θα δουλέψουν σε διάφορες κινητικές ιδέες και καταστάσεις του σώματος, με στόχο να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, καθώς και να διερευνήσουν τις προσωπικές εκφραστικές τους ποιότητες.

Joy 

Η Joy Alpuerto Ritter είναι χορεύτρια της ομάδας Akram Khan Company και της ομάδας των Honji Wang and Sébastien Ramirez (Wang Ramirez). Στο παρελθόν ήταν μέλος του Cirque du Soleil. Το 2016 προτάθηκε στα Εθνικά Βραβεία Χορού του Ηνωμένου Βασιλείου για το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, για την ερμηνεία της στο έργο ”Until the Lions” της ομάδας Akram Khan Company που βρίσκεται σε παγκόσμια περιοδεία. Έχει χορογραφήσει και δικά της έργα, δύο σόλο κομμάτια, το “Babae” και το ”Alter Egos”.

FRANCISCO CÓRDOVA
Body Action

21 → 27.7.2019
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

O Francisco Córdova [Φρανσίσκο Κόρντοβα] είναι Μεξικανός ερμηνευτής, χορογράφος και δάσκαλος, με σπουδές στον σύγχρονο χορό, το θέατρο, τη σκηνοθεσία και τον σχεδιασμό φωτισμού. Το σεμινάριό του αφορά το Body Action, δική του μέθοδο, που βασίζεται στην κατασκευή σωματικών δράσεων. Οι συμμετέχοντες καλούνται να μάθουν να κινούνται μέσα από μια κοινή γλώσσα και όχι μέσα από τους συνήθεις κώδικες του χορού. Η μέθοδος, δηλαδή, αποκωδικοποιεί και αποδομεί τις προκαθορισμένες διαλέκτους του χορού. Το μάθημα αποτελεί απεικόνιση της λειτουργίας του ελέγχου και του φυσικού ενστίκτου και σκοπός του είναι να δημιουργήσει σωματικές, πνευματικές και συναισθηματικές καταστάσεις μέσω της έντονης σωματικής εξάσκησης. Για τον λόγο αυτό, το σώμα οδηγείται στις μέγιστες δυνατότητές του μέσα από το άνοιγμα στον σωματικά ελεγχόμενο κίνδυνο. Οι συμμετέχοντες καθοδηγούνται ώστε να μάθουν να δέχονται τις πληροφορίες του ενστίκτου τους, να βρίσκουν αλήθεια μέσα στο σώμα τους και να επικοινωνούν τον προσωπικό τους τρόπο κίνησης.

Francisco Cordova

O Francisco Córdova είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας Physical Momentum, του Φεστιβάλ ATLAS στο Μεξικό και του εκπαιδευτικού προγράμματος Techniques of Movement (ΤDM) στο Μεξικό και την Βαρκελώνη. Από το 2006 αναπτύσσει την μεθοδολογία του Body Action μέσα από πολυάριθμα σεμινάρια σε ομάδες, φεστιβάλ και διεθνείς οργανισμούς τεχνών σε Ευρώπη, Ασία και Λατινική Αμερική (DELTEBRE / SEAD / FONTYS / KIBBUTZ, κλπ.) Πολυβραβευμένος, με καλλιτεχνικές υποτροφίες και επιχορηγήσεις σε Ευρώπη, Ασία και Λατινική Αμερική θεωρείται ένας από τους πιο πρωτοποριακούς και επιδραστικούς νέους δασκάλους σε ό,τι αφορά τις σύγχρονες τάσεις και την καινοτομία στην εκπαίδευση για τη σκηνική ερμηνεία. Μέλος πολλών ομάδων και παραγωγών με πείρα 14 ετών, έχει αναπτύξει την ερμηνευτική, χορογραφική και διδακτική του πορεία μέσα από φεστιβάλ και διοργανώσεις σε περισσότερες από 25 χώρες στον κόσμο.

 

Προγραμμα / ημερα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 19.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας // 20.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 21.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας // 22.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας // 23.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας // 24.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας // 25.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 26.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας // 27.7.19
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας // 28.7.19
Περισσότερα...