Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 20.7.18

24o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόγραμμα ημέρας // 20.7.18

Παράσταση

JOSEF NADJ 
PENZUM

20 & 21.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Στούντιο | 20:00

Jozef Nadj 3

Η λέξη penzum σημαίνει το σύνολο της εργασίας που πρέπει να ολοκληρωθεί σε μία ημέρα και για την οποία είναι υπεύθυνος κάποιος. Ο όρος εμφανίζεται σε ένα αμετάφραστο ποίημα του Αττίλα Γιόζεφ (Attila József, 1905-1937), εμβληματικού oύγγρου ποιητή που επηρέασε γενιές συγγραφέων και καλλιτεχνών. Ο χορογράφος, χορευτής και εικαστικός Josef Nadj [Γιόζεφ Νατζ] και η κοντραμπασίστα και συνθέτις Joëlle Léandre [Ζοέλ Λεάντρ] συνέλαβαν το Penzum ως φόρο τιμής στον μεγάλο ποιητή. Σε μια σύνθεση χορογραφίας, μουσικής και σχεδίου, φορώντας αφρικανικές μάσκες, οι δύο καλλιτέχνες σκηνοθετούν το ντουέτο τους μέσα από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Είναι ένα «ανοιχτό» έργο, που γράφεται συνεχώς επιτόπου, καρπός καθολικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο ερμηνευτών, διαδικασία μέσα από την οποία επιδιώκουν να μεταδώσουν την ένταση των λέξεων του Attila József. Η ποίησή του δεν παύει ποτέ να επιδρά στην καρδιά και το νου των δύο ερμηνευτών. Τους καθοδηγεί, τους εμπνέει.

 

[…] Σύντομα θα πρέπει να φύγω. Πρέπει να δείξω στον εαυτό μου πως είμαι κάποιος εκτός κι αν δεν υπάρχω. Μονάχα οι άλλοι με βλέπουν.
Προς το παρόν, έχω ακόμη το λαιμό μου. Το τρένο δεν τον έκοψε ακόμη.
Ούτε η γλώσσα μου κόπηκε.
Αλλά σε ποιον να μιλήσω…;
Αυτό είναι ένα σταθερό σημείο. 

 Attila József, «Ελεύθερες ιδέες»
(ανεπεξέργαστη μετ. Josef Nadj και μετ. στα ελληνικά: Κώστας Βραχνός)

--
Σύλληψη-Ερμηνεία: Josef Nadj, Joëlle Léandre
Φωτισμός-Τεχνική διεύθυνση: Sylvain Blocquaux
Κατασκευές: Julien Fleureau
Μάσκες: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Aleksandra Pešić
Κείμενο: Attila József
Παραγωγή/Περιοδεία: Bureau Platô (Céline Chouffot / Emilia Petrakis)
Συμπαραγωγή: Centre chorégraphique national d’Orléans, Atelier 3+1
Atelier 3+1 / Ο Josef Nadj έχει τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας (DGCA)

Με την υποστήριξη:

IFA 111 logotype outline CMYK

CMYK Ambass eps

 


--

 JOSEF NADJ

Joëlle Léandre

Η γαλλίδα κοντραμπασίστα, αυτοσχεδιάστρια και συνθέτις Joëlle Léandre [Ζοέλ Λεάντρ] είναι από τις κορυφαίες προσωπικότητες της νέας ευρωπαϊκής μουσικής. Μελέτησε την ορχηστρική και σύγχρονη μουσική, και έχει συμπράξει με τους l'Itinéraire, 2e2m και Ensemble Intercontemporain του Pierre Boulez. Η Joëlle Léandre έχει συνεργαστεί επίσης με τον Merce Cunningham και τον John Cage, ο οποίος έχει συνθέσει έργα ειδικά για εκείνη – όπως και οι Scelsi, Fénelon, Hersant, Lacy, Campana, Jolas, Clementi και καμιά σαρανταριά άλλοι συνθέτες.

Παράλληλα με τη σύγχρονη μουσική, η Léandre έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της τζαζ και του αυτοσχεδιασμού, όπως οι Derek Bailey, Anthony Braxton, George Lewis, Evan Parker, Irene Schweizer, William Parker, Barre Phillips, Pascal Contet, Lauren Newton, Peter Kowald, Urs Leimgruber, Mat Maneri, Roy Campbell, Fred Frith, John Zorn, Mark Naussef, Marilyn Crispell, India Cooke και πολλοί άλλοι.

Έχει συνθέσει πολλά έργα για τον χορό και το θέατρο, και έχει ανεβάσει πολλές παραστάσεις που συνδυάζουν διαφορετικές μορφές έκφρασης. Είναι υπότροφος της DAAD (Βερολίνο) καθώς και μόνιμη καλλιτέχνις στη Villa Kujiyama (Κιότο). Τα έτη 2002, 2004 και 2006, υπήρξε επισκέπτρια καθηγήτρια αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης στην Έδρα Darius Milhaud του Mills College στο Ώκλαντ της Καλιφόρνιας. Τόσο ως συνθέτις όσο και ερμηνεύτρια, έχει εμφανιστεί σε ρεσιτάλ και συναυλίες σε μεγάλες αίθουσες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Από το 1981, που πρωτοεμφανίστηκε στη δισκογραφία, αριθμεί πάνω από 150 ηχογραφήσεις.

Josef Nadj

Χορός ως χώρος συνάντησης: έτσι περιγράφει τη δουλειά του ο Josef Nadj.

Εκτός από χορογράφος και διευθυντής του Centre chorégraphique national d’Orléans, ο Josef Nadj [Γιόζεφ Νατζ] είναι στην πραγματικότητα ένας καλλιτέχνης «άνευ ορίων, άνευ όρων». Χορευτής, αλλά και εικαστικός καλλιτέχνης και φωτογράφος, με ένα ποιητικό και γεμάτο πάθος όραμα για την ανθρωπότητα, αναζητά συνεχώς νέες μορφές έκφρασης, πάντα πρόθυμος να ερευνήσει την ανθρώπινη φύση με στόχο την αλήθεια.

Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του, από το Canard pékinois (1987) έως το Penzum (2017), ο Josef Nadj υπηρετεί με αμείωτο πάθος μια απαιτητική, γεμάτη ένταση χορογραφία, όπου εναλλάσσονται η σοβαρότητα με τη συμπόνια, το βάθος με το χιούμορ. Είτε ασχολείται με μη συμβατικούς συγγραφείς (Μπέκετ, Κάφκα, Μισώ) είτε φέρνει μαζί του επί σκηνής τη ζωγραφική (σε περφόρμανς με τον Miquel Barceló), ο Josef Nadj ανθίζει μέσα σε πλήρη σωματική ελευθερία. Κινούμενος μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, παράδοσης και νεωτερισμού, διερευνά το ουσιώδες: τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του. Γιατί, για τον Nadj, ο χορός είναι μια βαθιά ανθρωπιστική πράξη.

Με τα χρόνια, τα έργα του έχουν καταστεί σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο χορό. Πέρα από την αναγνώρισή του σε εθνικό επίπεδο (Carte Blanche στο Grande Halle de La Villette, Παρίσι 2014, Συνεργαζόμενος Καλλιτέχνης του Φεστιβάλ Αβινιόν 2006, όπου ανακηρύχθηκε «δημιουργός χωρίς σύνορα»), το έργο του γνωρίζει τιμές και διακρίσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Περισσότεροι από 400.000 ενθουσιασμένοι θεατές σε πέντε ηπείρους έχουν συγκινηθεί με τα έργα του στους πιο σημαντικούς διεθνείς χώρους πολιτισμού. Αντλώντας έμπνευση από τις καταβολές των μεγάλων μύθων, συνδυάζοντας με πάθος διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και πολιτιστικές αναφορές, ο Josef Nadj ξέρει πώς να αναπτύσσει μια καθολική γλώσσα.

SVALBARD COMPANY 
ALL GENIUS ALL IDIOT

20.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 22:00

Svalbard Company

Το All Genius All Idiot δεν είναι μια κλασική παράσταση τσίρκου. Είναι μια πολυμορφική, εξαιρετικά δημιουργική, εντελώς εξωφρενική σύνθεση με εκρηκτική ζωντάνια, εντυπωσιακές εικόνες, ατόφια έκφραση και γοητευτικά ηχοτοπία. Είναι μια βραβευμένη παράσταση, το ντεμπούτο της Svalbard Company, ενός δυναμικού συνόλου τεσσάρων διεθνών ερμηνευτών με εξαιρετικές ικανότητες. Το All Genius All Idiot κινείται ανάμεσα στην κομψότητα και τη γελοιότητα, σε μια πλούσια σύνθεση δημιουργικότητας και δεξιοτεχνίας. Ποιητικό και φιλοσοφικό, ατμοσφαιρικό και επικίνδυνο, έντονο και αισθησιακό, χύμα όσο και παράλογο, πρόκειται για ένα έργο τέχνης που αμφισβητεί κάθε περιορισμό. Μια αντιπαράθεση διαφορετικών μορφών έκφρασης που διερευνά τις έννοιες της σεξουαλικής ταυτότητας, της ρευστότητας του εαυτού, του κάλλους και του μεγαλείου με μια μοναδικά πληθωρική γλώσσα. All Genius All Idiot: μια αυθεντική, προκλητική παράσταση γεμάτη ενέργεια που δεν θα ξεχάσετε εύκολα.

Επιτρέπεται η είσοδος ανηλίκων άνω των 16 ετών.

--
Σύλληψη-Παρουσίαση: Benjamin Smith, John Simon Wiborn, Tom Brand, Santiago Ruiz, Albalate
Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Peter Jasko
Σκηνογραφία: Kasper Svenstrup Hansen
Τεχνικός ήχου-φωτισμού: Jose Carlos Ferrer Hernandez
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Methinee Wongtrakoon
Καλλιτεχνικός σύμβουλος/Προπονητής ακροβατικών: Bahoz Temaux
Σύμβουλος μουσικής: Mae Karthäuser
Κοστούμια: Michiel Tange van Leeuwen
Παραγωγός/Γραφείο παραγωγής: Josefin Lindberg/Follow the Rabbit & Wolfgang Hoffman/Aurora Nova

Με την υποστήριξη των: Konstnärsnämnden, Kulturrådet, Arts Council England, Glastonbury Arts Commission, Stockholms Stad, Subtopia, Cirk la Putyka, Cirkör LAB & Jacksons Lane
--

 Svalbard Company

Η Svalbard Company, με βάση τη Στοκχόλμη, είναι μια πολυμορφική ομάδα τσίρκου με μέλη τέσσερις διεθνείς νεαρούς καλλιτέχνες (Ben Smith, Ηνωμένο Βασίλειο, John Simon Wiborn, Σουηδία, Tom Brand, Γερμανία, Santiago Ruiz, Ισπανία).

Και οι τέσσερις είναι απόφοιτοι του DOCH (2014) και διαθέτουν πολλές και ιδιαίτερες δεξιότητες σε διάφορα είδη παράστασης τσίρκου. Έχουν συνεργαστεί με τους Animal Religion σε παραστάσεις ειδικά σχεδιασμένες για συγκεκριμένους χώρους, όπως Chicken Legz, που παρουσιάστηκε στο Tarrega Festival (Ισπανία) και στην Ιαπωνία,  για το οποίο απέσπασαν τα βραβεία Moritz και Zirkolika το 2014. Το Φεβρουάριο του 2015 κέρδισαν την κορυφαία διάκριση Zirkolika για την καλύτερη παράσταση τσίρκου του 2015 με το Sifonofor, μια ακόμη συνεργασία με τους Animal Religion, που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη.

Το All Genius All Idiot, με το οποίο έκαναν το ντεμπούτο τους ως ομάδα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2016, στο Jatka 78 στην Πράγα. Ακολούθησαν sold-out παραστάσεις στο London International Mime Festival, καθώς και ένας μήνας με παραστάσεις στο Adelaide Fringe. Στο Adelaide Fringe Weekly Awards (2016) ανακηρύχθηκε Best Circus and Physical Theatre. Έκτοτε, η παράσταση έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο.

Outdoor

MARQUESE SCOTT & POPPIN JOHN

20.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00

Marquese Poppin

Το ντουέτο των εκπληκτικών χορευτών dubstep από τις ΗΠΑ για μία μοναδική ζωντανή εμφάνιση στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ JOSEF NADJ με τίτλο Inhancutilitatem 

13 - 22.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας  | 21:00

Jozef Nadj 2jpg

Josef Nadj – «INHANCUTILITATEM»

 

Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, σε μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης - συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα- σε αναζήτηση καινούργιων μορφών ζωής.

Σε αυτό το βαθύ, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο θα διέκρινε επίσης κάποιος μια ‘ιεροτελεστία μύησης’, το πλάσιμο καινούργιων ουρανών, κάπου ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε.

Ένας εσωτερικός τόπος φτιαγμένος από την κίνηση της ύπαρξης, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα ακαταμάχητο αντικείμενο στοχασμού.

Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε μας τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα τον σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Γιοχάννες Ρόυχλιν, De artecabalistica, Hagenhau, 1517, III).

Σεμινάρια

PETER JASKO 

13 - 14 - 15 - 17 - 19 - 21 - 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας | 9:30 - 12:30

16 - 18 - 20.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας | 13:30 - 16:30

Peter Jasko

Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής να μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.

Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.

Ο Peter Jasko [Πήτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ένα ισχυρό υπόβαθρο στους παραδοσιακούς χορούς σε μικρή ηλικία, αποφοίτησε κατόπιν από το Ωδείο J.L.Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας ενώ αργότερα εισήχθη στη Διεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό την διεύθυνση της Αν Τερέζα ντε Κεερσμάακερ. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως της Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX - Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Company Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα ξεκίνησε το 2002 και διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

ERNESTO EDIVALDO 

16 - 18 - 20.7.2018 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας | 9:30 - 12:30

15 - 17 - 19 - 21.7.2018 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας | 13:30 - 16:30

Edivaldo

Το σεμινάριο του Edivaldo Εrnesto είναι ένα έντονο και δυναμικό μάθημα. Αφορά τη διαχείριση της ενέργειας και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων μας. Με αφετηρία το τι καθορίζει την ταυτότητα κάθε χορευτή, το μάθημα επιχειρεί να προκαλέσει τη διεύρυνση αυτών των ορίων. Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στον τρόπο που επιτρέπει ο χορευτής στο περιβάλλον να επηρεάσει τις ικανότητές του και στον τρόπο που τελειοποιεί τα εργαλεία του προκειμένου να αποκτήσει νέες ποιότητες και νέους ρυθμούς. Το μάθημα εμβαθύνει στο προσωπικό χορευτικό λεξιλόγιο του καθενός με σκοπό την απελευθέρωση από αυτό, ώστε να είναι δυνατή η μεταμόρφωση σε οποιονδήποτε και οτιδήποτε.

Η εργασία περιλαμβάνει partnering, εναλλαγή πολλαπλών κατευθύνσεων και αφήγηση σε πολύ μικρή κλίμακα μέχρι τη μεταμόρφωση ενός ολόκληρου συνόλου. Επίσης περιλαμβάνει τρόπους να είμαστε απρόβλεπτοι, να μπορούμε να ανακυκλώνουμε την ενέργειά μας και να χρησιμοποιούμε το σώμα ως το πρωταρχικό μας εργαλείο. Πρόκειται για νέα διαδικασία μελέτης κατά την οποία διασφαλίζεται, μέσω της καθοδήγησης, η ουσιαστική αφομοίωση του υλικού από τους σπουδαστές, ώστε να αναβαθμίσουν πλήρως τη χορευτική τους γλώσσα.

Edivaldo Ernesto

Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από την Μοζαμβίκη, είναι ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, δάσκαλος και χορογράφος. Άρχισε να χορεύει το 1997, σε μικρή ηλικία, παραδοσιακούς χορούς της Μοζαμβίκης και αφού στράφηκε για την εκπαίδευσή του σε σεμινάρια σύγχρονου χορού, αναδείχθηκε σε ταλαντούχο χορευτή, δάσκαλο και χορογράφο. Για περίπου έντεκα χρόνια συνεργάστηκε με τον δάσκαλό του, David Zambrano, σε ντουέτα αυτοσχεδιασμών και άλλες παραστάσεις, περιοδεύοντας ανά την υφήλιο. Από το 2007 έως το 2014 συνεργάστηκε με την ομάδα της Sasha Waltz, ενώ από το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Judith Sánchez Ruíz.

Έχει παρουσιάσει δουλειές του στο Bouge B, στο DeSingel Festival στην Αμβέρσα, στο Tanzfestival-Kulturzentrum Tempel στην Καρλσρούη, στο Offestival, στο Garage 29 στις Βρυξέλλες, στο Gdansk Dance Festival στο Γκντανσκ, στο Radialsystem στο Βερολίνο, στο Exit festival στο Παρίσι με τον γερμανό πιανίστα Hauschka.

Από το 2012 ερευνά και αναπτύσσει με προσήλωση τις δικές του τεχνικές: Deep Movement και Next Level, δίνοντας σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

MASTERCLASS: MARQUESE SCOTT & POPPIN JOHN

20.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας | 11:45 - 13:45

Marquese Poppin

O Marquese Scott και ο Poppin John είναι δύο από τους καλύτερους χορευτές dubstep στον κόσμο. Με τα βίντεό τους στο YouTube, έχουν εντυπωσιάσει πάνω από πεντακόσια εκατομμύρια θεατές. Διδάσκουν animation, poppin και locking. Ιδιαίτεροι προσκεκλημένοι του 24ου KDF, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δίνοντας μια σπάνια ευκαιρία σε όλους τους χορευτές να τους γνωρίσουν και να εξερευνήσουν μαζί τους τις μοναδικές τεχνικές τους.

Μarquese Scott & Poppin John

Μarquese Scott (γεννημένος το 1981) είναι χορευτής animation που αρχικά ξεκίνησε με το poppin. H δουλειά του έγινε γνωστή από μουσικά βίντεο που φτιάχνει ο ίδιος, τηλεοπτικές εκπομπές, διαφημίσεις και ζωντανές εμφανίσεις σε τηλεοπτικές απονομές βραβείων. Η πρώτη του επαφή με τον χορό έγινε σε ένα διαγωνισμό σε τοπικό κέντρο της πόλης του για roller skating. Στο Λύκειο αφοσιώθηκε ακόμα περισσότερο στον χορό συμμετέχοντας στην ομάδα του σχολείου του στην Ινδιανάπολη. Το 2003, μετακόμισε στην Ατλάντα, όπου εκεί γνώρισε άλλους χορευτές και έμαθε την τεχνική του animation, ενώ ταυτόχρονα άρχισε να ανεβάζει βίντεο στο YouTube με τον ίδιο να χορεύει σε δημόσιους χώρους. Το 2011, το 53ο του βίντεo, όπου χορεύει ένα ρεμίξ του Butch Clancy με το όνομα Foster the People's Pumped Up Kicks, έγινε viral αποκτώντας 1,5 εκατ. προβολές σε τέσσερις μέρες – και αυτό εκτόξευσε τη φήμη του. Σήμερα αυτό το βίντεο έχει ξεπεράσει τις 133 εκατ. προβολές.

Ο Poppin John (γεννημένος το 1986) είναι Αμερικανός χορευτής. Μεγάλωσε στο Φάρμινγκτον του Νέου Μεξικού και η πρώτη φορά που αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χορό ήταν στην ηλικία των έντεκα ετών, σε μια οικογενειακή γιορτή στο Κολοράντο. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας του δημιούργησε μια χορευτική ομάδα με φίλους του για να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς. Σήμερα, μετά από εκατοντάδες «μάχες» και άπειρες ώρες προπόνησης, έχει καταφέρει να γίνει ένας από τους διασημότερους χορευτές animation, poppin και dubstep στον κόσμο. Πριν από μερικά χρόνια δημιούργησε την προσωπική ιστοσελίδα learn2boost και πλέον είναι δάσκαλος χιλιάδων μαθητών μέσω του διαδικτύου.

 Σεμινάριο χορού για ΑμεΑ

DANCING MY WAY // ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΡΟΠΟ

16 - 20.07.2018
Αίθουσα Θόδωρος Αγγελόπουλος

Υπεύθυνη προγράμματος: Σοφία Φ. Δρούμπαλη

Εισηγητές: Sue Curtis, Juliet Diener, Σοφία Φ. Δρούμπαλη

16-20.07.2018, Αίθουσα Θόδωρος Αγγελόπουλος

 

Το πρόγραμμα «Dancing My Way» επικεντρώνεται στις θεραπευτικές και ενταξιακές ιδιότητες του χορού για άτομα με αναπήρια (ΑμεΑ). Η Σοφία σχεδίασε και εισηγείται το πρόγραμμα με στόχο να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει και να δώσει τις πρώτες στέρεες βάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου για τον χορό για ΑμεΑ στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Καλαμάτα, μέσα από την τρέχουσα διεθνή επιστημονική και θεραπευτική προσέγγιση που απαιτεί αυτό το πεδίο. Το καλλιτεχνικό βίντεο που θα δημιουργηθεί θα αναδείξει ολόκληρη τη διαδικασία του εργαστηρίου «Dancing My Way» που διεξάγεται με τη συνεργασία της ΦΑΡΙΣ (Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας - Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας) και του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕΦΙΑΠ).

Sue Curtis, 16.07.2018

Εισαγωγή στο τοπίο των αισθήσεων: Δημιουργικά εργαστήρια για γονείς, φροντιστές και επαγγελματίες

Άραγε ακούμε μόνο με τα αυτιά μας, μόνο με τα μάτια μας βλέπουμε; Πώς μπορεί να συνεισφέρει η γλώσσα του σώματος στην αντίληψη και κατανόηση των σχέσεων; Μπορούμε να μπούμε σε ένα τοπίο αισθήσεων για να συναντήσουμε παιδιά και νέους με μαθησιακές δυσκολίες ή σωματικές αναπηρίες ανοιχτοί στην αίσθηση, τη συναίσθηση και τη συνύπαρξη;

Ανοιχτή ομιλία: 10: 00 -11: 00 και δύο ανοιχτά βιωματικά εργαστήρια: 11:30 - 12:30, 13:00 – 14:00

Juliet Diener, 17.07.2018
icandance: δημιουργώντας πρόσβαση για όλους στον χορό
Η μέθοδος Icandance δημιουργήθηκε από τη Juliet Diener με βάση την πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να προάγει την ευζωία για ανθρώπους που ζουν με αναπηρία. Η Juliet πιστεύει ότι ο χορός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει τροφή σε θετικές σχέσεις, να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση και να ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες. Τα εργαστήρια χορού θα προσφέρουν σε επαγγελματίες, οικογένειες και άτομα με ειδικές ανάγκες την ευκαιρία να κατανοήσουν τη μέθοδο μέσα από μια βιωματική διαδικασία.
Ανοιχτό εκπαιδευτικό εργαστήριο: 10 :00 - 11:00 και δύο κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές: 11:30 - 12:20, 13:00 - 13:50

Σοφία Φ. Δρούμπαλη, 18 – 20.07.2018
Σχεδιάζοντας ένα ιδιαίτερο περιββάλλον χορού για ΑμεΑ στην Καλαμάτα.
Τα εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές εστιάζουν στη δυναμική ανάπτυξη τριών κλειστών ομάδων που ξεκίνησαν στην Καλαμάτα τον Μάρτιο. Διερευνάται  η διαπροσωπική σωματική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων με ή χωρίς αναπηρία και η αίσθηση του ανήκειν σε μια χορευτική κοινότητα που αναδεικύει  την ταυτότητα καθε ατόμου με αναπηρία. Θέματα των εργαστηρίων: «Δες με», «Μειώνοντας την απόσταση», «Iχνογραφώντας τον χορό μου». 
Τρία κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές : καθημερινά 10:00 - 10:50, 11:30 - 12:20, 13:00 - 13:50

Sue CurtisMA στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP, Επιβλέπουσα Καθηγήτρια, Ομιλήτρια, ΕκπαιδευτικόςΧορεύτρια

Σπούδασε χορό και παιδαγωγικά, ασκώντας τη χοροκινητική ψυχοθεραπεία με παιδιά και νέους στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Δίδαξε και επέβλεψε μαθήματα MA DMP από το 1993 (σήμερα στο Goldsmiths University του Λονδίνου), εργάζεται ιδιωτικά ως επιβλέπουσα και συμμετέχει στο έργο της Ένωσης Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας (Association for DMP) του Ηνωμένου Βασιλείου.  Έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια στη Βαρκελώνη, καθώς και στην Ουκρανία, Πολωνία και Λετονία. Η Sue πέρασε τρία χρόνια θεραπείας για καρκίνο, που της δημιούργησαν αναπηρία αλλά και της έδωσαν την ευκαιρία να ερευνήσει τη χαρτογράφηση του σώματος (body mapping) ως μέθοδο σωματικής αφήγησης την οποία αναπτύσσει σήμερα στο πλαίσιο εποπτίας.

 

Juliet Diener, MΑ στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP HDE, Ομιλήτρια, Εκπαιδευτικός, Χορεύτρια

Η Juliet είναι αδειούχος χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια, καθώς και δασκάλα για παιδιά με ειδικές ανάγκες και δασκάλα χορού. Η πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να δίνει φωνή σε άτομα με αναπηρίες την ώθησε να δημιουργήσει τη φιλανθρωπική οργάνωση icandance, που προσφέρει ευκαιρίες χορού και παραστατικών τεχνών σε παιδιά και νέους ηλικίας 4-25 ετών με μαθησιακές, σωματικές ή κοινωνικές/συναισθηματικές δυσκολίες. Η οργάνωση, με έδρα στο Λονδίνο, προσφέρει μια δημιουργική θεραπευτική κοινότητα για χορευτές και τις οικογένειές τους. www.icandance.org.uk Η Juliet επίσης διδάσκει και είναι επιβλέπουσα στο Goldsmiths University του Λονδίνου..

 

Σοφία Φ. Δρούμπαλη,  MA στην Χοροκινητικη Ψυχοθεραπεία, μέλος ADMP, Ερμηνεύτρια και Δασκάλα Χορού, Εκπαιδευτικός

Η Σοφία αρχικά σπούδασε σύγχρονο χορό και μπαλέτο στις προ-επαγγελματικές τάξεις της ΦΑΡΙΣ, στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Καλαμάτα. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Ραλλού Μάνου» και από το Τμήμα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Η εμπειρία της Σοφίας ως καθηγήτριας χορού για παιδιά με ψυχολογικά τραύματα στην Αθήνα την οδήγησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία (ΜΑ) στο Goldsmiths University του Λονδίνου. Από το 2015 εργάζεται στο Λονδίνο ως χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια και δασκάλα θεραπευτικού χορού με ΑμεΑ,, άτομα με δυσκολίες ψυχικής υγείας και πρόσφυγες. Οι χορευτικοί διάλογοί της με ΑμεΑ στο περσινό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας την ώθησαν στον σχεδιασμό και υλοποίηση του  προγράμματος «Dancing My Way».

Προγραμμα / ημερα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 13.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας // 14.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 15.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας // 16.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας // 17.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας // 18.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας // 19.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 20.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας // 21.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας // 22.7.18
Περισσότερα...