Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 15.7.18

24o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόγραμμα ημέρας // 15.7.18

Παράσταση

ULTIMA VEZ / WIM VANDEKEYBUS
GO FIGURE OUT YOURSELF

15.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 18:30 & 22:00

Wim+Ultima Vez

Μπορεί να είναι ένα καμπαρέ ερωτήσεων χωρίς απαντήσεις
Μπορεί όλα να αφορούν «εσένα»
Μπορεί να πρέπει να έρθεις μόνος/η
Μπορεί στο τέλος να βρεις την αληθινή αγάπη
Μπορεί να είναι ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά
Μπορεί να είναι η τελευταία επικήδεια τελετή του θεάτρου
Μπορεί να είναι ένας λαβύρινθος από καθρέφτες
Μπορεί να μην κάνει για σένα
Μπορεί να κλάψεις
Μπορεί να σου θυμίσει ότι γεννήθηκες γυμνός
Μπορεί να πρέπει να «μη φοβάσαι»
Μπορεί η πλήξη να είναι ο εχθρός της διαμάχης
Μπορεί όλα να είναι ψέμα και να σου αρέσει
Μπορεί να είναι άλλο ένα ναρκωτικό
Μπορεί να σε αλλάζει οριστικά
Μπορεί τελικά να σε ικετεύουμε και εσύ να αποφασίζεις
Μπορεί να μη φτάσεις καν στο τέλος
Μπορεί να ήρθε η ώρα να εγκαταλείψεις τον εαυτό σου
Μπορεί οι άλλοι να μην μπορούν να το περιγράψουν
Μπορεί απλά να πρέπει Να Βγάλεις Άκρη Μόνος Σου
(Go Figure Out Yourself)

Το Go Figure Out Yourself αποτελεί μια αναμέτρηση με το κοινό σε μη προετοιμασμένο χώρο. Πέντε διαφορετικά πρόσωπα σου δείχνουν έναν τόπο όπου οι σκέψεις σου διαμορφώνονται απλά και μόνο παρακολουθώντας και ακούγοντας τους άλλους.

Το Go Figure Out Yourself είναι μια συνολική αναζήτηση. Με την υπόκρουση λέξεων, μουσικής και χορού, καλείσαι να παραδοθείτε σε μιαν απρόσμενη και συναρπαστική διαδρομή. Και στην εξουσία του ματιού. Σε κοντινό πλάνο.

Το Go Figure Out Yourself διερευνά τα όρια μεταξύ θεατών και ηθοποιών. Κάνοντας ελεύθερα απλές κινήσεις στο χώρο, συμμετέχεις σε μια συλλογική δράση.

Το Go Figure Out Yourself είναι μια παράσταση που σε αφήνει με περισσότερες ερωτήσεις απ’ ό,τι απαντήσεις. Η βραδύτητα των πολλών αντιτίθεται στην ταχύτητα του ενός. Το όλον είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των επιμέρους. Το καθετί είναι ως έχει.

Διάρκεια: 75’

--

Σκηνοθεσία - Χορογραφία - Σκηνογραφία: Wim Vandekeybus
Συνδημιουργοί & Χορευτές: Sadé Alleyne, Maria Kolegova,
Hugh Stanier, Kit King, Tim Bogaerts
∆ραματουργία: Aïda Gabriëls
Επιμέλεια κίνησης: Germán Jauregui
Σχεδιασμός φωτισμού: Davy Deschepper, Wim Vandekeybus
Σχεδιασμός κοστουμιών: Isabelle Lhoas
Τεχνικός υπεύθυνος: Davy Deschepper
Ηχολήπτης: Bram Moriau
∆ιευθυντής σκηνής: Tom de With
Παραγωγή: Ultima Vez
Συμπαραγωγή: Les Brigittines (Βρυξέλλες)

Με τη στήριξη, ως προς την ένταξη σε Ευνοϊκό Φορολογικό Καθεστώς, της Βελγικής Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης και της Casa Kafka Pictures (με τη συνδρομή της Belfius).

Η Ultima Vez επιχορηγείται από τις Φλαμανδικές Αρχές και την Κοινοτική Φλαμανδική Επιτροπή της Περιφέρειας Πρωτευούσης Βρυξελλών.

--

 ULTIMA VEZ

Ο Wim Vandekeybus [Βιμ Βαντεκέυμπους] είναι χορογράφος, φωτογράφος και κινηματογραφιστής. Είναι ιδρυτής της ομάδας Ultima Vez και πρωτοπόρος των σύγχρονων παραστατικών και εικαστικών τεχνών. Έχει μια καλλιτεχνική πορεία 30 και πλέον χρόνων, με μόνιμη βάση τις Βρυξέλλες και τη Φλάνδρα.

Ο Vandekeybus ξεκίνησε την καριέρα του με μια διεθνή επιτυχία, το What the Body Does Not Remember, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Bessie (New York Dance and Performance Award) πρωτότυπης δημιουργίας. Συνεργάζεται με καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές έκφρασης, με σταθερό όχημά του την ομάδα Ultima Vez και το μοναδικό κινησιολογικό της ιδίωμα. Το 2012, τιμήθηκε με το βραβείο Keizer Karel της Επαρχίας της Ανατολικής Φλάνδρας και ένα χρόνο αργότερα έγινε, μαζί με τους Ultima Vez, ο έκτος παραλήπτης του βραβείου Evens Arts Prize. Το 2015, προβλήθηκε η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, Galloping Mind. Το 2016, εκδόθηκε το πολυαναμενόμενο βιβλίο των Ultima Vez, The Rage of Staging, ένα εικαστικό ταξίδι, μέσα από τις πιο δυνατές εικόνες από το ρεπερτόριο του Vandekeybus, σε αναζήτηση των ιδεών και των θεμάτων που τον εμπνέουν.

CIE CIRCONCENTRIQUE
RESPIR!

15 & 16.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Στούντιο |  15.07 | 20:00 & 16.07 | 21:00

Cie Circocentrique

Τα δύο μέλη του θιάσου Circoncentrique, o Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Μaxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], φίλοι τόσο δεμένοι όσο η εισπνοή και η εκπνοή, καταδύονται στα βάθη της φιλίας τους με συνοδό τη μουσική της Lea Petra [Λέα Πέτρα].

Μια περιπέτεια που μας παρασύρει σε έναν ανεμοστρόβιλο ακροβατικής ποίησης μέσα από το ρυθμό της αναπνοής και τη δεξιοτεχνική ευκινησία των δύο περφόρμερ. Το διεθνώς βραβευμένο έργο, που περιοδεύει ανά τον κόσμο από το 2012, είναι εμπνευσμένο από τη σχέση γεγονότος και συναισθήματος και την επίδρασή τους στην αναπνοή. Τα σώματα των δύο ακροβατών γίνονται ο καμβάς για να αποτυπωθεί αυτό το τριώνυμο. Η αναπνοή είναι το συνδετικό νήμα με το κοινό, με το οποίο οι δύο ακροβάτες μοιράζονται τα συναισθήματα, τις εκπλήξεις και τους φόβους τους.

Με όχημα έναν μεταλλικό τροχό, μπάλες και μεγάλες σφαίρες, οι δύο περφόρμερ εκτελούν τολμηρές κινήσεις ισορροπίας υπενθυμίζοντάς μας ότι στην περιοχή του κινδύνου, τότε που είμαστε ευάλωτοι, μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τα πράγματα με ειλικρίνεια, απλότητα και πραγματικά συναισθήματα.

Διάρκεια : 55΄

--
Σύλληψη-Ερμηνεία: Alessandro Maida, Maxime Pythoud
Πρωτότυπη μουσική: Lea Petra
Πιάνο: Isil Bengi
Παραγωγή-Επικοινωνία: Cécile Imbernon - La chouette diffusion

--

 Cie

Οι Circoncentrique είναι ένας σύγχρονος θίασος τσίρκου: ο Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Maxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], απόφοιτοι της École supérieure des arts du cirque (ESAC) στις Βρυξέλλες, πρωτοεμφανίστηκαν ως ομάδα τον Απρίλιο του 2010 με τη σαραντάλεπτη παράσταση Les voisins, την οποία μετεξέλιξαν στο μεγαλύτερης διάρκειας Respire. Και οι δύο έχουν λάβει μέρος σε πολυάριθμα φεστιβάλ στην Ευρώπη συμμετέχοντας σε παραστάσεις όπως: Le Stagioni, Tôle και Parenthèses d’harmonie του Roberto Magro, Des Astres και Eclipses του Sylvain Honorez, Ce que l’on ne nous raconte plus του Reynaldo Rampessard και Human Rights 60 του Guillermo Heras. Έχουν τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με το Βραβείο Κοινού και ∆ημοσιογράφων στο Φεστιβάλ Pistes de Lancement καθώς και με βραβεία και μετάλλια στα φεστιβάλ: Mondial du Cirque de Demain (Παρίσι), D’Watt (Βουδαπέστη) και Young Stage (Βασιλεία).

Η Lea Petra [Λέα Πέτρα] άρχισε να συνεργάζεται με τους Circoncentrique τον τελευταίο καιρό. Πολυβραβευμένη πιανίστα, έχει αποσπάσει καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και το α΄ βραβείο στο ∆ιαγωνισμό Μουσικής ∆ωματίου Μπετόβεν από το BPSE (Λονδίνο). Σήμερα είναι η πιανίστα του μουσικού σχήματος L’Orchestre du Mouvement Perpétuel, που τιμήθηκε με το α΄ βραβείο στην Μπιενάλε Γαλλικού Τραγουδιού 2004, ενώ συμμετέχει σε διάφορα πρότζεκτ στις Βρυξέλλες ως τραγουδοποιός.

Outdoor

PETER JASKO
18 

15.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00

Peter Jasko

To «18» είναι ένα μικροσκοπικό μανιφέστο αφιερωμένο στην ελευθερία της έρευνας και στη διαχρονική εξάσκησή μου στο χορό. Θέλω να γιορτάσω το βάθος της κίνησης αφουγκραζόμενος την κάθε στιγμή.

 

Χορογραφία, ερμηνεία: Peter Jasko

Πρωτότυπη μουσική: Tomas Furey

 

Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη Διεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως της Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX - Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, του Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

{/slider}

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Inhancutilitatem του JOSEF NADJ 

13 → 22.07.2018 | 10:00-13:00 & 19:00-22:00

13.7 | Εγκαίνια Έκθεσης | 21:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Φουαγιέ

Jozef Nadj 2jpg

Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής.

Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.

Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.

Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).

Με την υποστήριξη:

CMYK Ambass eps

IFA 111 logotype outline CMYK

Σεμινάρια

PETER JASKO 

13 - 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Peter Jasko

Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται οι τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής που μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.

Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.

Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.

Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και ∆ραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη ∆ιεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως: Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX - Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

ERNESTO EDIVALDO 

15 - 21.7.2018 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Edivaldo

Το σεμινάριο του Edivaldo Εrnesto είναι ένα έντονο και δυναμικό μάθημα. Αφορά τη διαχείριση της ενέργειας και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων μας. Με αφετηρία το τι καθορίζει την ταυτότητα κάθε χορευτή, το μάθημα επιχειρεί να προκαλέσει τη διεύρυνση αυτών των ορίων. Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στον τρόπο που ο χορευτής επιτρέπει στο περιβάλλον να επηρεάσει τις ικανότητές του και στον τρόπο που τελειοποιεί τα εργαλεία του προκειμένου να αποκτήσει νέες ποιότητες και νέους ρυθμούς. Το μάθημα εμβαθύνει στο προσωπικό χορευτικό λεξιλόγιο του καθενός με σκοπό την απελευθέρωση από αυτό, ώστε να είναι δυνατή η μεταμόρφωσή του.

Η εργασία περιλαμβάνει partnering, εναλλαγή πολλαπλών κατευθύνσεων και αφήγηση σε πολύ μικρή κλίμακα μέχρι τη μεταμόρφωση ενός ολόκληρου συνόλου. Επίσης περιλαμβάνει τρόπους να είμαστε απρόβλεπτοι, να μπορούμε να ανακυκλώνουμε την ενέργειά μας και να χρησιμοποιούμε το σώμα ως το πρωταρχικό μας εργαλείο. Πρόκειται για νέα διαδικασία μελέτης κατά την οποία διασφαλίζεται, μέσω της καθοδήγησης, η ουσιαστική αφομοίωση του υλικού από τους σπουδαστές, ώστε να αναβαθμίσουν πλήρως τη χορευτική τους γλώσσα.

O Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη, είναι ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, δάσκαλος και χορογράφος. Άρχισε να χορεύει το 1997, σε μικρή ηλικία, παραδοσιακούς χορούς της Μοζαμβίκης και, αφού στράφηκε για την εκπαίδευσή του σε σεμινάρια σύγχρονου χορού, αναδείχθηκε σε ταλαντούχο χορευτή, δάσκαλο και χορογράφο. Για περίπου δεκατέσσερα χρόνια συνεργάστηκε με τον δάσκαλό του, David Zambrano, σε ντουέτα αυτοσχεδιασμών και άλλες παραστάσεις, περιοδεύοντας ανά την υφήλιο. 

Από το 2007 έως το 2014 συνεργάστηκε με την ομάδα της Sasha Waltz, ενώ από το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Judith Sánchez Ruíz και τον συνθέτη κινηματογραφικών ταινιών Hauschka. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα στο ντουέτο Half-the-Thruth για την ομάδα Rootlessroot.

Έχει παρουσιάσει δουλειές του στο Bouge B, στο deSingel Festival

στην Αμβέρσα, στο Tanzfestival-Kulturzentrum Tempel στην Καρλσρούη, στο Offestival, στο Garage 29 στις Βρυξέλλες, στο Φεστιβάλ Χορού του Γκντανσκ, στο Radialsystem στο Βερολίνο, στο Exit Festival στο Παρίσι με τον γερμανό πιανίστα Hauschka, στο FEC (Fundación Espacio Creativo) στην Πόλη του Παναμά, στο Μουσικό Φεστιβάλ ∆ρέσδης.

Από το 2012 ερευνά και αναπτύσσει με προσήλωση τις δικές του τεχνικές: Deep Movement και  Next Level, δίνοντας σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

 

Προγραμμα / ημερα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 13.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας // 14.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 15.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας // 16.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας // 17.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας // 18.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας // 19.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 20.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας // 21.7.18
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας // 22.7.18
Περισσότερα...